یک علامت سرطان ریه که در چهره قابل دید است

© Fotolia / JPC-PRODВрач показывает рентгеновский снимок легких пациенту
Врач показывает рентгеновский снимок легких пациенту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
تیمی از محققان آمریکایی در پی یک مطالعه یکی از نشانه های کمتر شناخته شده سرطان ریه را مشخص نمودند که پس از بیدار شدن از خواب نمایان می‌گردد.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از پزشکان آمریکایی در پی یک مطالعه اعلام نمودند که بیماران مبتلا به سرطان ریه ممکن است پس از بیدار شدن از خواب دچار تورم صورت شوند و این علامت بیشتر صبحگاه نمایان می‌شود.
تیمی از محققان مرکز پزشکی آمریکا برای درمان سرطان -Compass Oncology هشدار داده اند که علائم سرطان می تواند بسیار متنوع باشد و همیشه قابل توجه نیست.
Молотая куркума в горшочке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
نقش زردچوبه در مبارزه با سرطان
یکی از علائم این بیماری است که در چهره فردبیمار که به تازگی از خواب بیدار شده دیده می شود.
به گفته پزشکان، علائم بستگی به محل قرارگیری تومور دارد. با این حال، در برخی موارد، نزد بیماران مبتلا به سرطان ریه تومورهایی ایجاد می‌شود که ورید بزرگی را که خون را از سر و بازوها به قلب می برد، باریک می کند. در حالی که این اتفاق می افتد، خون در رگ ها راکد می شود و در نتیجه ممکن است فرد دچار تورم صورت، گردن، بالای سینه و بازوها شود.
این ممکن است منجر به ایجاد لکه‌هایی در قفسه سینه با رنگ قرمز شود که مایل به آبی است.
یک بیمار مبتلا به سرطان ریه به احتمال زیاد به لخته شدن خون در پا‌ها یا بازو‌ها (به نام ترومبوز ورید عمقی) و ریه‌ها (آمبولی ریه) نیز مبتلا می‌شود. علت دقیق این لخته‌ها مشخص نیست. ممکن است که سرطان باعث التهابی شده باشد که منجر به روند لخته شدن شود یا شاید مواد شیمیایی موجود در تومور باعث ایجاد لخته شود.
تورم ممکن است به سرعت یا آهسته ایجاد شود. با این حال، علامت اولیه ممکن است تورم صورت یا چشم ها در صبح باشد. اگر تورم خود به خود از بین نرفت، باید با پزشک خود صحبت کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала