مسجد غیر رسمی در آتن منفجر شد

© REUTERS / Alkis KonstantinidisПочти полная луна в небе у Афин
Почти полная луна в небе у Афин  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
برخی منابع خبری ز انفجار در یک مسجد غیر رسمی در آتن پایتخت یونان خبر می‌دهد که تلفاتی در پی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN صبح روز یک شنبه (23 جنوری) انفجاری در نزدیکی مسجدی در مرکز آتن پایتخت یونان در منطقه پاتیسیا رخ داد و به ساختمان و موتر های مجاور آن آسیب جدی وارد کرد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.
طبق اطلاعات اولیه از این مکان به عنوان مسجد غیر رسمی استفاده می شده است. به گزارش شبکه تلویزیونی یونان OPEN، در ساعت چهار صبح، مهاجمان یک مکانیسم انفجاری پرتاب کردند و سپس ناپدید شدند. مقامات امنیتی در حال بررسی این حادثه هستند. این شبکه تلویزیونی می‌افزاید که این مکان یکی از قدیمی ترین مساجد آتن بوده است.
نبود مساجد رسمی در آتن، پایتخت یونان، مسلمانان این کشور را مجبور به استفاده از زیرزمین، انبارها، گاراژها و ساختمان‌های متروکه و پر از گردو خاک در حومه این شهر کرده .
آتن تنها پایتخت اروپایی است که یک مسجد رسمی دارد. تاکنون چندین بار تصمیماتی برای ساخت مسجد در این شهر گرفته شده؛ اما با مخالفت شهروندان مواجهه شد.
نخستین مسجد در منطقه "وتانیکوس" آتن، پایتخت یونان در سال 2020 با رعایت تدابیر لازم افتتاح شد.
تصمیم احداث این مسجد در سال 2006 در یونان گرفته شد، ولی با فشار گروه‌های راست افراطی و طولانی شدن مراحل اداری و موانع حقوقی، ساخت آن در مطنقه "وتانیکوس" از سال 2016 آغاز شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала