نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان برای شرکت در "نشست اسلو" وارد ناروی شد

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان وارد پایتخت ناروی شده است. وی در این سفر با نمایندگان طالبان در اسلو دیدار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان اعلام کرد که وی همراه با دیگر مقامات آمریکایی وارد اسلو پایتخت ناروی شده است.
همچنین نمایندگان طالبان (که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارند) و اعضای جامعه مدنی افغانستان نیز در آنجا حضور دارند.
به گفته تام وست، نمایندگان گروه آمریکا - اروپا نیز وارد اسلو شدند. کارمندان خزانه داری ایالات متحده و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در محل حضور دارند.
تظاهرات گسترده ای افغانستانی ها در برابر وزارت امور خارجه ناروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
تظاهرات گسترده ای افغانستانی ها در برابر وزارت امور خارجه ناروی
گفته می‌شود که قرار است تام وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان با هیات طالبان در اسلو؛ پایتخت ناروی، روی تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان گفتگو کنند.
همچنین گفته شده که نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در مورد رسیدگی فوری به بحران انسانی و اقتصادی و دست‌رسی زنان به حق آموزش و کار، با هیأت طالبان در اسلو گفتگو می‌کند.

مبارزه با تروریزم و رفع نگرانی‌های امنیتی امریکا از افغانستان، از مباحث دیگر این گفتگوها خواهند بود.

در این مذاکرات نمایندگان جامعه مدنی افغانستان، اروپا و امریکا شرکت دارند.
این در حالی است که روز شنبه، هیاتی از طالبان به رهبری امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان به ناروی سفر کرده است.
وزارت خارجه ناروی در خبرنامه‎‌ای گفته است که هیأت طالبان روز (یک‌شنبه، ۳دلو) با شماری از زنان و برخی از فعالان مدنی، در هوتل سوریاموریا، در حومه اسلو مذاکره می‌کنند.
براساس آجندای وزارت امور خارجه ناروی، روز سه‌شنبه به گفت‌وگوهای دوجانبه میان هیأت طالبان و مقامات ناروی اختصاص یافته است.
هنوز هیچ کشوری در جهان طالبان را که در حال حاضر قدرت را در کابل در دست دارد، به رسمیت نشناخته است و وزیر امور خارجه ناروی هم تأکید کرده است که این گفتگوها به معنی "مشروعیت دادن" یا "به رسمیت شناختن" طالبان نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала