کشنده ترین نوع سرطان کشف شد

© Depositphotos.com / NirutdpsДевушка с болью в желудке
Девушка с болью в желудке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنمیک، روپس دات متخصص دانشگاه پزشکی کالیفرنیا، می‌گوید، سرطان پانکراس به سرعت و با کمی علائم رشد می کند و آن را به یکی از شایع ترین انواع سرطان تبدیل کرده است.
به گفته این متخصص، مهمترین عاملی که به بیمار کمک می کند به درمان سرطان بپردازد، تشخیص زودتر از موعد است. اما سرطان پانکراس (لوزالمعده) بحد کافی غیرقابل تشخیص است و وقتی آن را تشخیص می دهند، درمان دیگر تأثیری نخواهد داشت. به گفته محققان، نرخ بقای پنج ساله برای بیماران سرطان پانکراس حدود 10 در صد است.
علاوه بر این، سرطان پانکراس در برابر شیمی درمانی مقاومی از خود نشان می دهد، بنابراین آزمایش ها بالینی جدیدی در حال انجام است تا درمان های جایگزینی را توسعه دهند. همانند مردان، چاقی و مصرف دخانیات خطر ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش می دهد.
در مطالعاتی که انجام شده است،همراه با تأیید 21 علامت سرطان لوزالمعده که قبلاً شناسایی شده بود، دو علامت جدید شامل احساس تشنگی و داشتن ادرار تیره، مرتبط با این بیماری کشنده مشخص شد.
زردی پوست (یرقان) و خونریزی در معده یا روده دو علامت جدی بودند که بیشتر با آدنوکارسینوم مجرای پانکراس (PDAC)، شایع‌ترین نوع سرطان لوزالمعده، و نئوپلاسم‌های عصبی غدد پانکراس (PNEN)، شکل نادرتر سرطان لوزالمعده مرتبط بودند.
سایر علائم مرتبط با PDAC عبارتند از: مشکلات بلع، اسهال، تغییر عادات روده، استفراغ، سوءهاضمه، توده شکمی، درد شکم، کاهش وزن، یبوست، چربی در مدفوع، تورم شکم، تهوع، نفخ، سوزش سر دل، تب، خستگی، از دست دادن اشتها، خارش و کمردرد.
وقتی سرطان لوزالمعده زودتر تشخیص داده شود، بیماران شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. تشخیص بیماران با مراجعه به پزشک عمومی ممکن است، اما هم بیماران و هم پزشکان عمومی باید از علائم مرتبط با سرطان لوزالمعده آگاه باشند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала