اوضاع اوکراین؛ هزاران نظامی آمریکا در حالت آماده باش قرار داده شدند

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که بنا بر دستور وزیر دفاع ایالات متحده شماری از نیروهای نظامی آمریکا در حال آماده‌باش برای اعزام احتمالی قرار گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد که حدود 8 هزار و 500 سرباز آمریکایی بابت استقرار احتمالی در شرق اروپا در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند اما هنوز تصمیمی در مورد اعزام آنها گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم برای افزایش آمادگی در رابطه با نیرو های مستقر در خارج از آمریکا نیز گرفته شد.
کربی گفت که "بخش عمده‌ای از" نیروهای آمریکایی که در حالت آماده‌باش شدید قرار گرفته‌اند برای تقویت نیروهای واکنش سریع ناتو هستند، اما افزود که آنها "برای هرگونه احتمالات دیگر نیز آماده خواهند بود."
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
بایدن: روسیه در صورت تشدید تنش پیرامون اوکراین با "فاجعه" روبرو خواهد شد
کربی گفت: ایالات متحده اقداماتی را برای افزایش آمادگی نیروهای خود در داخل و خارج انجام داده است، بنابراین آنها آماده هستند تا به طیفی از موارد احتمالی، از جمله پشتیبانی از نیروی واکنش ناتو در صورت فعال شدن، پاسخ دهند.
آماده یاش قرار گرفتن نیرو های آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درحال بررسی گزینه اعزام نیرو، کشتی‌های جنگی و هواپیما به آن دسته از کشورهای عضو ناتو است که در اروپای شرقی و حوزه بالتیک واقع شده اند.
این روزنامه با استناد به منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد: در نشست روز شنبه در کمپ دیوید، مقام‌های ارشد پنتاگون چندین گزینه مقابل بایدن قرار دادند که تجهیزات نظامی آمریکا را به مرزهای کشور پوتین نزدیک‌تر می‌کند... این گزینه‌ها شامل اعزام از یک هزار تا 5 هزار نیرو به کشورهای شرق اروپا می‌شود و چنانچه اوضاع وخیم‌تر شود، احتمال افزایش این تعداد و 10 برابر شدن آن هست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала