خواست جاپان برای ایجاد یک سیستم سیاسی فراگیر در افغانستان

© @https://twitter.com سفیر جاپان در کابل
سفیر جاپان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
عضو شوید
نماینده فوق‌العاده دولت جاپان در یک سفر هفت روزه به کابل در گفت‌وگو با مقام‌های ارشد طالبان‌خواستار تشکیل یک سیستم سیاسی فراگیر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه جاپان اعلام کرده که اوکادا تاکاشی، سفیر فوق‌العاده و باصلاحیت این کشور از 17 تا 24 جنوری با مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرده است.
اوکادا در سفرش به کابل با اعضای ارشد طالبان در مورد احترام به حقوق همه مردم افغانستان از جمله زنان و اقلیت‌‌ها، ایجاد یک سیستم سیاسی فراگیر و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به کانون تروریسم گفت‌وگو کرده است.
افزون بر این، کمک‌های بشردوستانه جاپان، مبارزه با تروریسم، تأمین امنیت شهروندان جاپانی در افغانستان و نیز اجازه خروج ایمن به شهروندانی که می‌خواهند کشور را ترک کنند، از دیگر محورهای بحث دو طرف بوده است.
مقام‌های طالبان در این دیدار گفته‌اند که حکومت آنان به خواست‌های جامعه جهانی رسیده‌گی خواهد کرد.
نماینده ویژه دولت جاپان در حالی با مقام‌های طالبان در مورد تشکیل دولت فراگیر در کابل گفت‌وگو کرده است که پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طالبان، جهان پیش‌شرط‌هایی برای به رسمیت شناختن این حکومت از جمله رعایت حقوق بشر به ویژه زنان، تشکیل دولت فراگیر و‌ مبارزه با تروریسم گذاشته است.
این سفر یک هفته‌ای نماینده فوق‌العاده جاپان در حالی به کابل صورت می‌گیرد که پیش از این جاپان با طالبان هیچ نشست و گفتگوی رسمی نداشته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала