حامد کرزی: حقوق مسلم زنان قابل معامله نیستند

© Sputnik / P Mحامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین کشور می‌گوید که حق آموزش و کار زنان قابل معامله نیستند و آنان باید از حقوق شان استفاده کنند.
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید که با بازگشایی مکاتب دخترانه در بهار پیش‌رو، باید به تمام دختران اجازه داده شود که به مکتب برگردند.
آقای کرزی در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید که اسلام حق کار و حق آموزش را به زنان داده است و می‌افزاید که معامله بر سر حقوق زنان قابل پذیرش نیست.
آقای کرزی می‌گوید که هیچ بهانه‌یی برای دور ماندن دختران از آموزش وجود ندارد. او افزود: "این اتفاق باید بیفتد. هیچ بهانه‌یی در این زمینه وجود ندارد."
دیدار حامد کرزی با عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
کرزی: ما زمان خود داشته‌ایم، نمی‌خواهیم در حکومت باشیم
اظهارات آقای کرزی در حالی ابراز می‌شوند که پیش از این طالبان نیز گفته اند که در بهار پیش‌رو تمام مکاتب دخترانه در سراسر کشور بازگشایی خواهند شد.
این در حالی است که پیش از این توماس وست، نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان گفته است که اگر طالبان مکاتب دخترانه را بازگشایی کند، آمریکا و جامعه جهانی حاضر استند تنخواه تمام آموزگاران را بپردازد.
پس از سقوط حکومت پیشین، مکاتب دوره لیسه در بیشتر بخش‌های کشور بسته مانده‌اند. بازگشایی مکاتب و برگشت زنان به کار از مسائلی استند که جامعه جهانی همواره بر آن تأکید کرده است.
از سویی هم، آقای کرزی می‌گوید که او و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، نمی‌خواهند در حکومت باشند. او می‌گوید که آنان زمان شان را در حکومت‌های پیشین سپری کرده و نیاز نیست دیگر در حکومت حضور داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала