آغاز به کار دوباره 100 عراده ملی بس در کابل

© Bakhtar News Agencyآغاز به کار دوباره 100 عراده ملی بس در کابل
آغاز به کار دوباره 100 عراده ملی بس در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
شرکت دولتی ملی بس دوباره 100عراده ملی بس شهری را در شهر کابل امروز توظیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، در محفلی که به همین مناسبت ترتیب یافته بود، مولوی محمد ایوب رییس شرکت دولتی ملی بس گروه طالبان گفت: امروز جای خوشی است که شرکت دولتی ملی بس پس از وقفه یی کار خویش را در سه مسیر شهر کابل آغاز می کند.
او خدمات این شرکت را برای مردم مهم خواند و گفت: امارت اسلامی افغانستان تصمیم گرفت تا شرکت دولتی ملی بس دو باره کارش را برای شهروندان آغاز کند تا مردم بتوانند از وسایط ملی بس استفاده کنند.
رییس ملی بس همه وسایط مربوط به این اداره را بیت المال خواند و از عموم مسافران ملی بس خواست تا در حفط و نگهداری آن توجه کنند .
حمید گل حمیدی معاون فنی و بهره برداری شرکت دولتی ملی بس گفت: این شرکت در سال 1340به منظور خدمات ترانسپورتی زیر نام شرکت سرویس آغاز کرد که بعداً به نام تصدی ملی بس به فعالیت اش داد و به خاطر فعال نگهداشتن، دولت های وقت آن را در عرصه های مختلف کمک می کرد .
او افزود: این شرکت بنا به دلایل تخنیکی از فعالیت باز مانده بود که خوش بختانه امروز با فعال شدن 100 عراده واسطه بزرگ و کوچک فعالیت خود را در شهر کابل و ولایت های هرات بلخ ننگرهار و پکتیا دوباره آغاز کرد.
او یاد آور شد، که فعالیت وسایط این شرکت در مسیر های خیر خانه ، کارته نو و شهرک خراسان قلعه زمان خان شهر کابل از شش صبح تا شش شام همه روزه جریان دارد.
او خواهان همکاری امارت اسلامی در بخش های ترمیم وسایط غیر فعال شرکت دولتی ملی بس شد
انجینیر حبیب الله حدید معاون شرکت ملی بس در مورد تعداد وسایط این شرکت معلومات داد و افزود شرکت دولتی ملی بس یک هزارو چهل نه عراده واسطه مختلف در مرکز و ولایت ها دارد که 626 عراده آن در سه حوزه شهر کابل و 423 آن در ولایت است .
او گفت: اکثریت این وسایط غیر فعال شده است که در این اواخر بعضی از پرزه جات آن از کشور هنوستان انتقال شده است و کار ترمیم دوباره آن آغاز شده است که امروز 100 عراده آن دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند.
جاوید احمد دوست رییس تجارتی شرکت های دولتی وزارت مالیه گفت: شرکت دولتی ملی بس در این اواخر صدمه زیادی را متقبل شده است و این شرکت بدون سبسایدی دولت نمی تواند فعالیت کند
او گفت کار جریان دارد تا این شرکت تقویه شود و خدمات ترانسپورتی را به شهریان ارایه کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала