امریکا به پیشنهاد تضمین های امنیتی روسیه پاسخ نوشتاری فرستاد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود، که در صورت ارائه چنین درخواستی، روسیه پاسخ ایالات متحده را منتشر نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان سالیوان سفیر ایالات متحده در مسکو روز چهارشنبه در دیدار با الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه پاسخ نوشتاری واشنگتن به پیش نویس معاهده دوجانبه روسیه درباره تضمین های امنیتی را تسلیم کرد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار، رئیس هیئت دیپلماتیک امریکا پاسخ نوشتاری دولت امریکا به پیش‌نویس معاهده دوجانبه تضمین‌های امنیتی را که پیش از این از سوی طرف روسی ارائه شده بود، تسلیم کرد.
مشخصات تخنیکی راکت جدید روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
پیشنهاد روسیه به امریکا برای گفت و گوهای دوجانبه درباره تضمین های امنیتی
این دیدار به درخواست سفیر امریکا انجام شد.
پیش از این جان سالیوان سفیر امریکا در مسکو از وزارت خارجه روسیه بازدید کرده بود. این واقعیت که ایالات متحده به روسیه پاسخ نوشتاری داده است پیش از این از سوی جنیفر جاکوبز، روزنامه نگار بلومبرگ در توییتر گزارش شده بود. او گفت: "پاسخ نوشتاری ایالات متحده به روسیه پیش از این تحویل داده شده است".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در جریان جلسه عمومی دومای دولتی سخنرانی می کرد، گفت: در صورت دریافت چنین درخواستی، روسیه پاسخ ایالات متحده در مورد تضمین های امنیتی را منتشر نخواهد کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد، که ماهیت و محتوای واکنش واشنگتن به افکار عمومی منتقل خواهد شد.
در 17 دسامبر سال گذشته، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه های روسیه در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد، که مسکو از واشنگتن و ناتو انتظار دارد. دو توافقنامه - با ایالات متحده و اعضای ائتلاف - از جمله شامل امتناع از گسترش ناتو به شرق، از جمله امتناع از پذیرش اوکراین در آن، و همچنین اعمال محدودیت در استقرار حمله جدی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала