حقانی : اگر به رسمیت شناخته نشویم تهدید علیه آمریکا ادامه خواهد داشت

© @https://twitter.comدیدار سراج‌الدین حقانی با بازمانده‌گان «انتحاری‌ها»
دیدار سراج‌الدین حقانی با بازمانده‌گان «انتحاری‌ها»   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت امور داخله حکومت طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی گفته است که اگر آمریکا آنان را به رسمیت نشناسد، به تهدید علیه آن کشور ادامه می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله حکومت طالبان اخیرا با شبکه تلویزینی الجزیره گفت‌وگو کرده است. او در این مصاحبه گفته است، طالبان تا زمانی که آمریکا از به رسمیت شناختن آنان امتناع کند، به تهدیدهای‌شان ادامه می‌دهند.
او گفته است: " آمریکا با امتناع از به رسمیت شناختن طالبان، دروازه‌های دشمنی علیه مردم افغانستان را کاملاً باز نگه می‌دارد."
حقانی خاطرنشان کرده است، زمانی که به رسمیت شناخته شدند، دیگر تهدیدی برای کسی نخواهند بود.
رئیس وزرای طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
رییس‌الوزرا: کشورهای جهان برای به رسمیت شناختن ما جرأت کنند؛ همه شرایط را داریم
او همچنان گفته است که هیچ سازمان و یا گروه تروریستی در خاک افغانستان حضور ندارد.
حقانی تصریح کرده است که طالبان به توافقنامه دوحه با آمریکا پابند اند. او افزوده است: "آن‌ها از ما خواستند مطمئن شویم که از خاک افغانستان برای حمله به دیگران استفاده نمی‌شود و ما موافقت کردیم و به این تعهد پا‌بند بوده‌ایم."
با این حال، به گفته او آمریکا نیز باید به تعهدات خود براساس این توافقنامه عمل کند.
او به الجزیره گفته است: "از به رسمیت شناختن ما خودداری می‌کنند، در حالی که به صورت غیررسمی با ما برخورد کرده و مانع از تعامل جامعه بین‌المللی با ما می‌شوند و این غیرقابل‌قبول است."
گفتنی است که آمریکا برای دست‌گیری سراج‌الدین حقانی جایزه یک میلیون دالری تعیین کرده است و وی هنوز در لیست تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا قرار دارد.
این اظهارات در حالی از سوی حقانی مطرح شده است که جهان برای به رسمیت شناختن طالبان پیش‌شرط‌هایی از جمله تشکیل دولت فراگیر، رعایت حقوق بشر از جمله حقوق زنان، مبارزه با تروریسم و قطع همکاری با گروه‌های تروریستی به شمول القاعده را در برابر طالبان گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала