دانشمندان: فقر والدین مغز نوزادان را تغییر می دهد

© Fotolia / Olegphotorنوزاد در بغل پرستار
نوزاد در بغل پرستار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
محققان آمریکایی دریافته اند که رفاه مالی والدین بر رشد مغز نوزادان تأثیر می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، تا کنون مطالعات زیادی در خصوص ارتباط رشد کودک با درآمد خانواده‌ها انجام گرفته است، اما اکنون برای اولین بار محققان شواهد تجربی مستقیمی از چگونگی ایجاد چنین تغییراتی توسط فقر پیدا کرده اند.
بر اساس یک مطالعه تصادفی دقیق در ایالات متحده، مشخص شد که قرار دادن پول بیشتر در دست مادران می‌تواند به شکل گیری مغز نوزادان آن‌ها کمک کند.
این یافته‌ها از یک مطالعه در حال انجام به نام "سال اول زندگی کودک" به دست آمده است، که در تلاش است ارزیابی کند که چگونه کاهش فقر می‌تواند بر رشد شناختی و عاطفی کودکان بسیار خردسال تأثیر بگذارد.
برای انجام این مطالعه، هزار مادر کم درآمد در ایالات متحده انتخاب شدند که بلافاصله فرزند خود را به دنیا آورده بودند. به این مادران که از شهر‌هایی همچون نیویورک، نیواورلئان، مینیاپولیس انتخاب شده بودند، به طور تصادفی مبالغی داده شد.
به گروهی از این مادران مبلغ 333 دالر در ماه برای یک سال داده شد و به گروه دیگر ماهی 20 دالر کمک هزینه برای مدت چهار سال پرداخت شد تا از آن برای بزرگ کردن نوزادان خود استفاده کنند.
شاگردان مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2019
کودک بی مغز بریتانیائی حالا درس می خواند+فوتو
متأسفانه، به دلیل همه‌گیری، تنها 435 خانواده توانستند آزمایش‌های حضوری را انجام دهند تا محققان بتوانند فعالیت الکتریکی مغز نوزادشان را اندازه‌گیری کنند. با این همه، علیرغم حجم نمونه کوچک، داده‌ها نشان می‌دهد که حمایت مالی از مادران کم درآمد می‌تواند به طور مستقیم فعالیت مغز نوزاد را در سال اول زندگی تغییر دهد. برای مثال، نوزادانی که مادرانشان پول نقد بیشتری دریافت کرده بودند، نسبت به نوزادانی که مادرانشان کمتر دریافت کرده بودند، فعالیت مغزی بیشتری داشتند.
تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا دیده شود که آیا این تغییرات در فعالیت مغز تدوام دارند یا به بهبود رشد شناختی تبدیل می‌شوند، اما دلایل خوبی برای تردید در این زمینه وجود دارد. برخی مطالعات دیگر اخیراً نشان داده اند که فعالیت مغزی با فرکانس بالا در نوزادانی که در خانواده‌های با درآمد بالاتر متولد می‌شوند، شایع‌تر است.
نویسندگان این پژوهش امیدوارند که نتایج آن‌ها روزی بیانگر سیاست‌های بهتری برای مقابله با فقر باشد، به ویژه، آزمایش "سال اول زندگی کودک"، اهمیت قرار دادن نوزادان در مرکز این مداخلات را برجسته می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала