در صورت حمله روسیه به اوکراین، بایدن اعمال تحریم‌ها علیه پوتین را رد نمی‌کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، اعمال تحریم‌ها علیه رئیس جمهور روسیه در صورت حمله به اوکراین را رد نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین، اعمال تحریم‌های شخصی علیه رئیس جمهور پوتین را رد نکرد.
او گفت که برای روسیه طرح‌های مناسب برای کاهش تنش‌ها در منطقه پیشنهاد کرده اند، اما روسیه همیشه می‌گوید که به هیچ کسی تهدید نیست.
بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا او علیه پوتین در صورت حمله احتمالی روسیه بالای اوکراین تحریم‌ اعمال خواهد کرد، گفت: بلی."
Герб на ограде здания российского посольства в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
سفارت روسیه خواستار پرهیز لندن از لفاظی های تحریک‌آمیز در خصوص اوکراین شد
این درحالی است غرب و رسانه‌های اوکراین مدتی است که روی ادعاهایی مبنی بر قصد روسیه برای تهاجم علیه اوکراین مانور می‌دهند. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بارها این ادعاها را پوچ و بی‌اساس توصیف و هدف آنها را افزایش تنش‌ها عنوان کرده است.
این نکته هم حائز اهمیت است که تاکنون هیچ یک از گزینه‌های مطرح شده از سوی آمریکا و شرکایش، شامل اعزام نیروی نظامی به اوکراین نبوده است. اوکراین عضو ناتو نیست و پیمان آتلانتیک شمالی علیرغم میلش، هیچ بهانه‌ای برای حضور در این کشور ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала