روسیه: حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان را به سختی می توان پیروزی تلقی کرد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Американские военные в Афганистане
Американские военные в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
هیئت دائم روسیه در سازمان ملل متحد تلاش های ایالات متحده برای نشان دادن موفقیت آمیز بودن سیاست این‌کشور در افغانستان را ریاکارانه و فریب خواند.
به گزارش اسپوتنیک، . نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرده که تلاش های ایالات متحده برای ارائه سیاست خود در افغانستان به عنوان یک سیاست موفقیت آمیز ریاکارانه به نظر می رسد.
هیئت روسیه در سازمان ملل اطلاعیه‌ای را که از سوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به تاریخ 20 جنوری امسال منتشر شد و در آن "حقایقی" در مورد بازیابی رهبری آمریکا در سازمان ملل در سال اول ریاست جمهوری جو بایدن" ذکر شده است، به تبصره گرفت.
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید: "تلاش های دولت آمریکا برای ارائه سیاست خود در افغانستان به عنوان یک سیاست موفقیت آمیز بیش از حد ریاکارانه به نظر می رسد. نتیجه حضور بیست ساله نیروهای آمریکایی و متحدان ناتوی آنها را به سختی می توان یک پیروزی تلقی کرد. این حضور کاملا برعکس اظهارات جانب آمریکا است".
نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: "آمریکایی ها با یک مأموریت ویژه - مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شدند. اما در واقعیت، ورود آنها به این کشور تنها به تقویت جایگاه آن به عنوان کانون تروریسم و ​​مواد مخدر کمک کرد."
در ادامه اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل آمده است: همانطور که مسکو اشاره می کند، در طول سال ها حضور آمریکا در افغانستان، همراه با القاعده و گروه های مرتبط با آن در افغانستان، دولت اسلامی ( سازمان های ممنوع در روسیه) ظهور کرده و نفوذ خود را شدیدا تقویت کرد. در پهلوی آن و رشد تولید مواد مخدر به سطوح بی سابقه ای رسید.
به گفته این نهاد دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل، در عین حال، وضعیت اجتماعی-اقتصادی کشور همچنان اسفناک بوده است.
دیپلمات های روسی می گویند: "میلیاردها دالر پول های تزریقی به جیب دست نشانده های فاسد آمریکایی رسید. در نتیجه، افغانستان بدون هیچ چشم اندازی برای توسعه مستقل به یک کشور وابسته به کمک های بین المللی مبدل شد."
حضور طولانی مدت ایالات متحده در افغانستان، تلفات هزاران افغان عادی و سربازان آمریکایی را به همراه داشت و میلیاردها دالر نیز هزینه شده است.
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
نمایندگان کنگره آمریکا خواهان گزارش در مورد تجهیزات باقی مانده در افغانستان شدند
به گفته نمایندگی روسیه در سازمان ملل: "نتیجه مذاکرات جداگانه آمریکا با طالبان، پشت سر افغان ها، حمایت از رژیم پوسیده اشرف غنی و روی کار آمدن طالبان، خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی این همه آیا از موفقیت های آمریکا بود که عکس هایی از سقوط افغان ها از شاسی بوئینگ آمریکایی در سراسر جهان منتشر شد."
نمایندگی روسیه ابراز داشت: "در این زمینه، اقدامات ایالات متحده برای انتقال مسئولیت بحران فعلی افغانستان و همچنین اظهارات در مورد کمک سایر کشورها به بازسازی آن کشور پس از بیست سال حضور ناتو در آنجا، بسیار ناپسند به نظر می رسد."
علاوه بر این، مأموریت دائمی روسیه توجه ویژه را به اقدامات ارتش ایالات متحده "در انجام حملات هوایی بی نظم، کشتار غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، بدون محاکمه یا تحقیق" متمرکز نموده است.
نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل در اخیر تأکید کرد: "اقدامات شرکت های خصوصی آمریکایی که در افغانستان فعالیت داشتند، نیز نباید فراموش شوند. تحقیقات درباره جنایات فجیع و همچنین کشاندن عاملان به عدالت توسط واشنگتن تعلیق وهر گونه تلاش از سوی دیوان کیفری بین المللی توسط ایالات متحده تحریم، تهدید و سرکوب شد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала