مجرم شناخته شدن یک پناهجوی افغان به دلیل آزار جنسی یک کودک 3 ساله در آمریکا

© AFP 2023 / Armin Weigelفروشنده ترکی: افغان ها حق خرید از این مغازه را ندارند + عکس
فروشنده ترکی: افغان ها حق خرید از این مغازه را ندارند + عکس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
وزارت عدلیه آمریکا اعلام کرده که یک پناهجوی افغان در این کشور به دلیل آزار جنسی یک دختر سه ساله در کمپ پناهندگان نیروهای دریایی در کوانتیکو، ویرجینیا مجرم شناخته شده‌است.
روزنامه امریکایی نیویارک‌پست به نقل از وزارت عدلیه ایالات متحده نوشته‌است که فرد متهم، محمد طارق نام دارد و در جریان روند تخلیه از افغانستان به یک پایگاه نظامی در آمریکا منتقل شده‌ بود.
نیویارک‌پست به نقل از مقامات قضایی آمریکا نوشته‌است که طارق 24 ساله با این کودک سه ساله هیچ ارتباطی نداشته؛ اما دو نیروی دریایی آمریکا او را هنگام بوسیدن صورت و گردن دختر و همچنین لمس بدن آن دختر دیده‌اند.
آقای طارق در ماه سپتامبر سال گذشته به آزار جنسی این کودک متهم شد و سرانجام هیات منصفه محکمه شهر الکسندریه ایالت ویرجینیا هفته گذشته او را مجرم شناخت.
او پس از بازداشت توسط پولیس گفته‌بود که بوسیدن و لمس‌کردن کودکان بخشی از فرهنگ افغانستان بوده و او کار خلافی انجام نداده‌است؛ اما بر اساس گزارش‌ها، طارق هیچ رابطه‌ای با این کودک سه ساله نداشته‌است.
گفته شده وقتی کودک سعی کرده خود را دور کند، طارق او را گرفته و به آزار او ادامه داده‌است.
این کودک سه ساله همزمان به خروج نیروهای خارجی پس از تسلط طالبان در جریان روند تخلیه همراه با خانواده‌اش از افغانستان خارج شده‌بود.
طارق روز پنج‌شنبه هفته گذشته در دادگاه منطقه‌ای اسکندریه ایالات متحده محاکمه یک روزه داشت و هیات منصفه بعد از ظهر روز بعد او را مجرم شناخت.
جسیکا آبر؛ دادستان ایالات متحده که بر این پرونده نظارت می‌کرد، گفته‌است: "افرادی که به دنبال پناهگاهی از ظلم و تروریزم به کشور ما می‌آیند، شایسته این هستند که در این‌جا در امنیت زندگی کنند."
وکیل طارق در پرونده‌های دادگاه نوشته که موکل او قبل از سقوط دولت افغانستان در کنار نیروهای آمریکا کار می‌کرده و زمانی که طالبان در ماه آگست گذشته قدرت را به دست گرفتند، قبل از فرود در کمپ آپشور از قطر و آلمان گریخت.
بلافاصله مشخص نشد که طارق قبل از این‌که اجازه ورود به ایالات متحده را بگیرد، تحت چه بازرسی قرار گرفته‌است. جمهوری‌خواهان سنا در یادداشتی در ماه اکتوبر ادعا کردند که تقریباً تمام افغان‌هایی که سال گذشته از کابل تخلیه شدند، قبل از ورود به ایالات متحده به درستی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.
همچنین فورا مشخص نبود که طارق چه نوع کاری را در کنار نیروهای آمریکا انجام داده‌است. وکیل طارق در اسناد دادگاه نوشته‌است: "او اصالتاً اهل یک ولایت دورافتاده افغانستان است و نمی‌تواند به هیچ زبانی بخواند یا بنویسد، و همچنین نمی‌تواند انگلیسی بفهمد."
او استدلال کرده که طارق هیچ درکی از سیستم عدالت کیفری آمریکا ندارد.
حکم محکمه این شهروند افغانستان قرار است به تاریخ 26 اپریل 2022 اعلام شود، دادگاه ممکن است او را به حبس ابد محکوم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала