هشدار دانشمندان از خطر همه گیری آنفولانزای هنگ کنگی

© Depositphotos.com / SubbotinaДевушка во время простуды
Девушка во время простуды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
دانشمندان آمریکایی در پی یک تحقیق اعلام کرده اند که سویه آنفولانزای H3N2 ممکن است در این فصل در نیمکره شمالی غالب شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی هشدار داده اند که سویه آنفلوانزای H3N2 (هنگ کنگ) ممکن است در این فصل در نیمکره شمالی غالب شود.
خاطرنشان می شود که این گزینه در واکسن تایید شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای این منطقه شامل نشده است. با این حال، موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی Rospotrebnadzor خاطرنشان کرد که ویروس‌های در حال گردش و واکسن متعلق به یک گروه ژنتیکی و کمی متفاوت هستند.
چگونه کرونا را از گریپ تفکیک کنیم؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2020
چگونه کرونا را از گریپ تفکیک کنیم؟
به گفته سوتلانا یاتسیشینا، رئیس آزمایشگاه تشخیص مولکولی و اپیدمیولوژی عفونت های دستگاه تنفسی موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی روسپوتربنادزور، موارد عفونت با ویروس های آنفلوانزای A(H3N2) از تابستان سال گذشته در ایالات متحده آمریکا، هند، استرالیا، کنیا، امارات متحده عربی، نپال، سنگاپور، نار.ی، هلند، سویدن و همچنین روسیه به ثبت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد که تمام گونه های رایج آنفلوانزای هنگ کنگی متعلق به یک گروه ژنتیکی و زیرگروه هستند که برای آن ها بنگلادشی (A/Bangladesh/4005/2020) و استکهلم(A/Stockholm/5/2021) از سویه های مرجع محسوب می شوند.
در گذشته، همه گیری گونه های مختلف آنفلوآنزای در جهانی تلفات سنگینی را در پی داشته است.
پر تلفات ترین مورد ثبت شده به همه گیری آنفلوانزا در جهان به سال 1918 ارتباط دارد که به مرگ حدود هفتاد میلیون نفر در نقاط مختلف جهان منجر شد.
این بیماری نخست در میان نظامیان در میدان نبرد بروز کرد و به زودی، غیر نظامیان در بسیاری از کشورها را مبتلا ساخت.
در دهه های اخیر، پرتلفات ترین مورد ابتلای به بیماری آنفلوآنزا، موسوم به آنفلوآنزای هنگ کنگی، در سال 1968 گزارش شده که در نتیجه آن، حدود یک میلیون نفر در جهان جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала