Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کریپتو؛ پروژه‌ی تاریخی برای نجات بارسا از بحران مالی

© AP Photo / Michael Sohnبارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
خوان لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که پروژه "کریپتو" را برای نجات وضعیت مالی این باشگاه در نظر گرفته که می‌تواند وضعیت مالی آنرا بهبود ببخشد.
به گزارش اسپوتنیک؛ خوان لاپورتا رییس باشگاه بارسلونا پروژه‌ی تاریخی را روی دست گرفته که می‌تواند "بزرگترین قرارداد حمایتی تاریخ" این تیم باشد تا با آن بتواند وضعیت مالی بارسلونا را تغییر بدهد.
با این پروژه موسوم به کریپتو؛ بارسا می‌تواند می‌تواند از نزدیک‌ترین رقیب‌اش "رئال مادرید" به عنوان باشگاهی با بزرگترین حامی مالی در جهان؛ عبور کند تا این معامله بالقوه مربوط به یک ارز دیجیتالی؛ مشکلات مالی آنها را حل کند.
"پول‌کادوت" و "ویگان نیشن" دو شرکتی هستند که به عنوان حامی مالی از بارسلونا ابراز علاقه کرده‌اند و اگر همه چیز خوب پیش برود، کاتالان‌ها می‌توانند تا 80 میلیون یورو در سال درآمد داشته باشند.
این باشگاه فعلا بیش از 1.1 میلیارد پوند بدهکاری دارد و قراردادهای فعلی‌اش با راکوتن و بیکو در شش ماه آینده پایان می‌یابد.
با این حال، رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که بارسا اکنون بزرگترین پیشنهاد حامی مالی تاریخ را دریافت کرده است. "ویگان نیشن" ارزش دیجتالی خود به نام "گرین‌کوین" را راه اندازی کرده و امیدوار است بتواند با بارسا با آن معامله کند.
رسانه ARAمدعی شده که ایزاک توماس مدیرعامل "ویگان نیشن" قبلاً با خوان لاپورتا رییس بارسا ملاقات کرده است.
پیشنهاد شرکت یاد شده این است که لوگوی "گرین کوین" در جلوی پیراهن و لباس تمرینی تیم اول نصب شود، در حالی‌که پرداخت آنها برای این کار بسیار بالاتر از آنچه بارسلونا از راکوتن و بیکو به دست آورده، خواهد بود.
از این قرارداد مبلغ دقیقی اعلام نشده اما "فوربس" گزارش می‌دهد که مبلغ نهایی بیش از مشکلات مالی فعلی باشگاه را کاهش می‌دهد، حتی این که می‌تواند به بدهی بارسا پایان دهد و بخش بزرگی از برنامه‌های باشگاه را تامین کند که شامل استادیوم جدید و مجموعه مجاور آن است.
این قرارداد در واقع بهتر از بزرگترین قرارداد حامی مالی فعلی خواهد بود؛ قراردادی که به اساس آن رئال مادرید سالانه 58 میلیون پوند تا 2023 از امارات دریافت می‌کند.
بارسا برای دوره‌ای بدون اسپانسر بود که در سال 2006 با موسسه خیریه "یونیسف" به توافق رسید.
مشکلات مالی تیم لالیگا با جدایی لیونل مسی در تابستان تشدید یافت، در واقع این بخشی از دلایلی بود که اسطوره زنده آنها با انتقالی آزاد به پاریسن‌جرمن رفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала