افزایش حادثات ترافیکی در قندهار به دلیل عدم اعتنای طالبان به قواعد رانندگی

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند»
طالبان میگویند:« 150 هزار امریکایی نتوانستند ما را مغلوب کنند» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
باشندگان ولایت قندهار می‌گویند که از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر این ولایت، حادثات ترافیکی به‌گونه‌ی کم‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات، روز سیف‌الله و رضوان، دو باشنده‌ی شهر قندهار در صحبت با این روزنامه گفته‌اند که به‌دلیل بی‌احتیاطی و مراعات نکردن قوانین ترافیکی از سوی نیروهای طالبان، هر روز حادثه ترافیکی در این شهر رخ می‌دهد که ضرر آن‌را مردم عام متقبل می‌شوند.
سیف‌الله می‌گوید که نیروهای طالبان سرعت‌شان را در هنگام رانندگی کنترل نمی‌کنند. او از مسئولان محلی طالبان می‌خواهد تا به نیروهای این گروه دستور دهند که در هنگام رانندگی جانب احتیاط را در نظر بگیرند.
رضوان نیز می‌گوید که برادرش چندی پیش به‌دلیل بی‌احتیاطی رانندگان موترهای نظامی طالبان زخمی شده است.
شهر کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
به خاک سپاری اجساد بی هویت در قندهار توسط طالبان
مسئولان صحی در ولایت قندهار نیز می‌گویند که تنها در جریان ماه قوس سال جاری صدها زخمی ناشی از حادثات ترافیکی به شفاخانه میرویس منتقل شده‌اند که دلیل بیشتر این حادثات بی‌احتیاطی رانندگان گفته شده است.
محمد قاسم، یکی از داکتران مؤظف در شفاخانه میرویس در قندهار گفت که در جریان ماه گذشته بیش از ۷۰۰ زخمی حادثات ترافیکی به این شفاخانه منتقل شده‌اند که از این میان ۲۷ نفرشان جان باخته‌اند.
گفتنی است، بیشتر قربانیان این حادثات زنان و کودکان اند که از ولسوالی‌های قندهار و ولایات همجوار این ولایت به این شفاخانه منتقل شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала