ایران روزانه بیش از 3 هزار مهاجر افغان را اخراج می‌کند

© Photo / U.S. Embassy Kabulمهاجرین افغان
مهاجرین افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
سازمان جهانی مهاجرت از برگشت اجباری هزاران مهاجر افغان از ایران به افغانستان ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که روزانه بیش از 3000 پناهجوی افغان به زور و خشونت از ایران اخراج می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سازمان جهانی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش‌ اش، همچنان می‌گوید که بیش از یک میلیون افغان در سال 2021 از ایران به کشور شان برگشتانده شده‌اند و در مقابل، هزاران پناهجوی دیگر برای دست یافتن به یک زنده‌گی بهتر روزانه راه ایران را به پیش می‌گیرند.
در این گزارش آمده است: "شهروندان افغانستان با یک بحران بشری پیچیده، بی‌کاری، ناامنی غذایی و جانی روب‌رو استند. آنان به ایران سفر می‌کنند، اما از سوی ایران با زور و رفتار خشونت آمیز اخراج و به افغانستان برگردانده می‌شوند".
محمد خان طالبی، فعال حقوق مهاجرین در ایران، گفت: "بعد از تحولات اخیر که در کشور ما رخ داد، شمار زیادی از مردم به کشور های مختلف از جمله ایران مهاجر شده‌اند و به دلایل مختلف مثل سردی هوا، ورود مهاجرین کاهش یافته است".
روزانه صدها تن به علت‌ها و چالش‌های گونه‌گون اقتصادی با گذشتن از مسیرهای پرخطر و غیرقانونی خود شان را به ایران می‌رسانند.
تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
اخراج بیش از یک میلیون مهاجر افغان از ایران و پاکستان
در این میان، طالبان می‌گوید که در تلاش ایجاد کار برای جوانان است تا جلو سفر های غیرقانونی شهروندان به ایران و دیگر کشورها گرفته شود.
بلال کریمی، سخنگوی طالبان گفت: "امارت اسلامی به گونه جدی تلاش می‌کند تا وطنداران و جوانان ما به شکل غیرقانونی به کشور های همسایه نروند و در کشور شان بمانند و انرژی شان را در راه خدمت به وطن مصرف کنند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала