رسانه: امریکا در حال بررسی استقرار "هزاران" نیرو به اروپایی شرقی است

© Photo / Czarek SokolowskiАмериканские военнослужащие
Американские военнослужащие - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
سی‌ان‌ان به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد که امریکا در حال بررسی درباره استقرار نیروهای بیشر به جناح شرقی ناتو قبل از تشدید "تنش" در اطراف اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، این کانال تلویزیونی امریکایی گزارش داد: "ایالات متحده با گروهی از متحدانش در حال مذاکره برای استقرار هزاران نیروی اضافی به کشورهای ناتو در شرق اروپا قبل از هرگونه تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین برای نشان دادن حمایت از اوکراین در برابر حمله مستمر مسکو هستند".
روسیه قاطعانه اظهارات مربوط به "تجاوز" و برنامه‌های منتسب به آن برای تشدید احتمالی در اطراف اوکراین را رد می‌کند.
طبق گزارش سی‌ان‌ان، رومانی، بلغارستان و هنگری از جمله کشورهایی که امکان استقرار نیروهای اضافی را در نظر گرفته اند، هستند.
به گفته این کانال تلویزیونی، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.
این رسانه خاطرنشان می‌کند که همه اعضای ناتو برای چنین اقداماتی آماده نیستند، بنابراین ایالات متحده در حال مذاکره برای اعزام نیروهای اضافی "به صورت دوجانبه" است.
Солдаты американской армии на учениях в Литве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
استخدام 50000 سرباز امریکایی به بالتیک و اروپایی شرقی
از سال 2014 میلادی، کشورهای ناتو به رهبری امریکا به اوکراین تسلیحات و ارتش این کشور را آموزش می‌دهند که مستقیماً توافقنامه‌های مینسک را نقض می‌کند و بر حل و فصل در دونباس تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر امریکایی‌ها، بریتانیا، کانادا، فرانسه، لهستان، ترکیه، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، رومانی و استونی در تحویل تجهیزات به ارزش میلیاردها دالر مشارکت دارند.
ایالات متحده سیستم‌های راکتی ضدتانک جاولین، قایق‌های گشت‌زنی، تفنگ‌های تک‌‌ تیرانداز و ایستگاه‌های رادار ضدباتری را به اوکراین تحویل داده است. همچنان لندن و ترکیه به ترتیب نارنجک انداز ضدتانک (NLAW) و پهپادهای تهاجمی بیرق‌دار تی‌بی 2 را به دسترس کیف قرار داده‌اند. اوکراین و بریتانیا همچنان تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که طراحی و ساخت مشترک کشتی‌های جنگی در خاک دو کشور و همچنان ساخت دو پایگاه برای نیروی دریایی اوکراین را فراهم می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала