لاوروف: آمریکا، اوکراین را به سمت اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه تشویق می‌کند

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که ایالات متحده تلاش دارد اوکراین را به اقدامات تحریک ‌آمیز مستقیم علیه مسکو بکشاند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده کی یف را برای تحریک مستقیم علیه روسیه تحت فشار قرار می دهد.

سرگئی لاوروف اظهار داشت: "اخیراً ایالات متحده و متحدان اروپایی اش که فرهنگ دیپلماسی را به کلی فراموش کرده اند، تلاش های خود را برای مهار کشور ما مضاعف کرده اند."

وی افزود" "فقط به انجام مانورهای نظامی تحریک آمیز فزاینده در نزدیکی مرزهای ما نگاه کنید، در کشاندن دولت کی یف به مدار ناتو، تامین سلاح های مرگبار به آن و سوق دادن آن به انجام تحریکات مستقیم علیه روسیه."
گفتنی است روز گذشته دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تنش آفرینی های آمریکا برای روسیه بسیار نگران کننده است.
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
اوضاع اوکراین؛ هزاران نظامی آمریکا در حالت آماده باش قرار داده شدند
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم آمریکا برای آماده باش کامل و انتقال هزاران نظامی به اروپا، بر روند مذاکرات مسکو و واشنگتن تاثیر می گذارد، اظهار کرد: بر روند مذاکرات تاثیر نمی گذارد. مذاکرات امنیتی روسیه و آمریکا در مرحله کنونی به پایان رسیده است.
در زمان حاضر امریکا و برخی کشورهای اروپایی همپیمان این کشور روسیه را به تدارک برای تهاجم نظامی به اوکراین متهم می کنند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به تازگی با تاکید بر این‌که مسکو به اوکراین حمله نظامی نمی کند ، اعلام کرد که وضعیت امنیت اروپا به دلیل اقدامات و سیاست های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " بحرانی شده است.
روابط روسیه و آمریکا و ناتو در هفته های اخیر پرتنش شده و مسکو هشدار داده است که در صورت استقرار تسلیحات ناتو در نزدیکی مرزهای خود و عضویت اوکراین و گرجستان در این پیمان به این اقدامات پاسخ نظامی خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала