متقی نشست اسلو را پر دستاورد می‌داند

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان پس از اشتراک در نشست اسلو، می‌گوید که برگزاری این نشست برای بهبود روابط کابل با جهان با ارزش است و کابل تلاش می‌کند تا افغانستان به مرکز اقتصاد برای جهان مبدل شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پس از پایان نشست اسلو، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان این نشست را برای افغانستان پر دستاورد خواند.
متقی گفت: "مجالس خوب داشتیم با شخصیت‌های افغان‌، همچنان با نماینده‌گان کشور های اروپایی، و نماینده امریکا مجلس داشتیم و با نماینده‌گان دیگر کشورها، روی موضوعات مختلف صحبت کردیم. ما می‌خواهیم که افغانستان مرکز اتصال، اقتصاد و مفاهمه باشد و کوشش می‌کنیم که افغانستان را از مشکلات در آینده نگهداریم".
نظیفه جلالی، نماینده بانوان در نشست اسلو گفت: "یک تعداد پیشنهاد های بسیار مهم که تصویب قانون اساسی، ایجاد روند سیاسی و ایجاد لویه جرگه بود، از سوی حکومت طالبان وعده قطعی صورت نگرفت".
همزمان با این، یوناس گار استوره، نخست‌وزیر ناروی هرچند برگزاری این نشست را مهم می‌داند، اما می‌افزاید که این این نشست به معنی به رسمیت شناختن طالبان نیست.
Kai Eide - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
کای ایدی، به اشتراک طالبان در نشست اسلو "افتخار" کرد
نخست‌وزیر ناروی گفته است: "ما این را برای فعالان افغان در افغانستان و در بیرون از این کشور، ممکن ساختیم تا باکسانی که اکنون قدرت را به گونه کامل در افغانستان در دست دارند، با هم بنشینند، اما این کار نشانه به رسمیت شناختن نیست".
در میان نماینده‌گان جامعه مدنی و رسانه‌ها، هفت بانو به نماینده‌گی از زنان افغانستان در نشست اسلو شرکت کرده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала