مسدود شدن ‌حساب‌ بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها می‌رساند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن بسته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان؛ دو دیپلمات افغانستان در آمریکا که نخواسته‌اند به علت ادامه مذاکرات روی این موضع با وزارت خارجه آمریکا نام‌‌های‌شان فاش شود، گزارش داده است که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسول‌گری افغانستان در امریکا از یک ماه به این سو تعلیق شده است.
پس از سقوط دولت پیشین، سفارت افغانستان در آمریکا از کابل بودجه دریافت نمی‌کند و تلاش می‌کند تا با کاهش هزینه‌ها به کارش ادامه بدهد.
طبق این گزارش، پاسپورت‌های جدید کنسول‌گری‌های افغانستان در آمریکا تمام شده است، اما تمدید گذرنامه‌هایی که تاریخش تمام شده است، ادامه دارد. کارمندان سفارت به علت بسته شدن حساب‌های رسمی بانکی ناگزیر شده‌اند که پول‌ها به دست آمده را به حساب شخصی‌شان واریز کنند.
Конгресс США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
هشدار نمایندگان کنگره آمریکا از عدم آزادسازی دارایی های افغانستان
حدود 90 دیپلمات افغانستان در آمریکا پس از سقوط کابل به دست طالبان باقی مانده‌اند. کارمندان و مقام‌های نماینده‌گی دایم افغانستان در سازمان ملل نیز شامل این افراد می‌شود.
دیپلمات‌های سفارت افغانستان در آمریکا گفته‌اند که بسته شدن حساب بانکی تأثیر منفی روی انتقال پول سفارت از جمله پرداخت معاش و بیمه گذاشته است.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفته است که هیچ تغییری در وضعیت اعتباربخشی اعضای مأموریت افغانستان ایجاد نشده است، اما از صحبت در مورد بسته شدن حساب بانکی سفارت خودداری کرده است.
پس از سقوط دولت به دست طالبان، دیپلماتان افغانستان از همکاری با طالبان خودداری کردند. هرچند برخی از سفیران پیشین کشور از سمت‌های‌شان استعفا داده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала