میزان "عفونت‌پذیری" بالای اومیکرون توضیح داده شد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
نتایج بررسی‌های انجام شده محققان جاپانی نشان می‌دهد که گونه اومیکرون مدت زمان بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر روی پوست و پلاستیک زنده می‌ماند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از محققان جاپانی به منظور بررسی ماندگاری گونه اومیکرون ویروس کرونا روی سطوح مختلف مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش گونه اصلی و نگران کننده ووهان و سویه‌های آلفا، بتا، دلتا، اومیکرون از نظر میزان بقا و عفونی‌زایی مقایسه شدند. محققان با استفاده از نمونه‌های آزمایشگاهی پوست انسان و پلاستیک پایداری محیطی انواع مختلف کروناویروس را ارزیابی کردند.
در این مطالعه از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، اتانول و ایزوپروپانول استفاده شد تا تأثیر آن‌ها بر غیرفعال‌کردن گونه‌های مختلف ویروس کرونا نیز مشخص شود.
درک میزان بیماری‌زایی ویروس کرونا و ثبات آن در محیط بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا به توقف و پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 کمک شایانی می‌کند.
نتایج این تحقیق در پارال омикрон منتشر شده است.
Чихающий мужчина в кровати - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
علامتی که در 73 در صد مبتلایان به "اومیکرون" نمایان می‌گردد
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پایداری ویروس‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون روی سطح پلاستیکی به ترتیب 56 ساعت، 191 ساعت، 156 ساعت، 59 ساعت، 114 ساعت و 193 ساعت است؛ درحالی‌که این میزان ماندگار گونه‌های ووهان، آلفا، بتا، گاما، دلتا و اومیکرون روی پوست انسان به ترتیب 8.6 ساعت، 19.6 ساعت، 19.1 ساعت، 11 ساعت، 16.8 ساعت و 21.1 ساعت گزارش شده است.
بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که میزان پایداری و ماندگاری گونه اومیکرون ویروس کرونا بر پوست انسان و پلاستیک بیشتر از گونه‌های دیگر است. البته خوشبختانه ضدعفونی‌کننده‌ها قادر هستند طی 15 ثانیه همه انواع ویروس کرونا را غیرفعال کنند.
سازمان بهداشت جهانی، اومیکرون را به عنوان "سویه نگران‌کننده" طبقه‌بندی کرده و این باور وجود دارد جهشی که این‌بار در ویروس کرونا رخ داده موجب شده تا انتقال آن بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала