نماینده روسیه در سازمان ملل: دارایی های افغانستان را آزاد کنید

© Dmitry Polyanskiy twitter نماینده روسیه در سازمان ملل: دارایی های افغانستان را آزاد کنید
نماینده روسیه در سازمان ملل: دارایی های افغانستان را آزاد کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
نماینده روسیه در سازمان ملل از کشورهای کمک کننده امریکایی و غربی خواست، که دارایی های بلوکه شده افغانستان را به این کشور بازگردانند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون نخست نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، که روسیه از ایالات متحده و کشورهای کمک کننده غربی می خواهد که دارایی های مسدود شده افغانستان را به این کشور بازگردانند.

پولیانسکی گفت: "مسئله رفع توقیف دارایی ها داغ است. بدون راه حل آن، افغانستان به سادگی نمی تواند در درازمدت از آشفتگی بیرو شود. ما از ایالات متحده و دیگر کمک کنندگان غربی می خواهیم که وجوه را به این کشور بازگردانند. این پول متعلق به مردم افغانستان است".
نماینده فرانسه در سازمان ملل: گروه طالبان باید به تعهداتش درباره رعایت حقوق بشر عمل کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
نماینده فرانسه در سازمان ملل: گروه طالبان باید به تعهداتش درباره رعایت حقوق بشر عمل کند
پولیانسکی در ادامه گفت، که نمی توان از آن به عنوان عنصری برای چانه زنی و مجازات افغانستانی ها برای واقعیت جدیدی که در کشور ایجاد شده استفاده کرد.

یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست، گروه طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوستت، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حدود 20 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала