تمرینات نیروی دریایی روسیه در قطب شمال آغاز شد

© Sputnik / Oleg LastochkinВылет истребителя Су-27К с палубы крейсера
Вылет истребителя Су-27К с палубы крейсера - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
ناوگان شمالی و گروه اعزامی قطب شمال تمرینات مشترک خود را در دریای بارنتز آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک،سرویس مطبوعاتی ناوگان شمال اعلام کرد، ناوگان شمال تمرینات خود را با یک گروه اعزامی قطب شمال آغاز کرده است، قرار است 30 کشتی، زیردریایی و شناور پشتیبانی از جمله کشتی آدمیرال گورشکوف، حامل موشک های مافوق صوت زیرکان در این تمرینات شرکت کنند.

سرویس مطبوعاتی ناوگان اعلام کرد: "نیروهای ناوگان شمالی تمرینات عملی را به عنوان بخشی از رزمایش با گروه اعزامی قطب شمال که تحت رهبری دریاسالار الکساندر مویسیف، فرمانده ناوگان شمالی انجام می شود، آغاز کرده اند. این تمرینات مطابق با برنامه آموزشی نیروهای مسلح روسیه برای سال 2022 است."

همچنین تصریح شده است که "قرار است تا 1200 پرسنل، حدود 140 واحد تجهیزات نظامی و ویژه، حداکثر 20 هواپیما، 30 کشتی، زیردریایی و شناورهای پشتیبانی" برای شرکت در رزمایش شرکت کنند.
در این تمرینات، سطح آموزش فرماندهی و کنترل نظامی ناوگان در انجام اقدامات برای حل و فصل بحران در منطقه اقیانوس منجمد شمالی و کنترل فرماندهی با تضمین امنیت نظامی و فعالیت اقتصادی دریایی ارزیابی خواهد شد.
گفتنی است در تاریخ 20 جنوری روان نیروی دریایی روسیه در دریای بالیتک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ده ها کشتی روسی در مانور دریایی عظیم در دریای بالتیک شرکت می‌کنند.
پیش‌تر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که مانورهای دریایی را در دریای آتلانتیک، اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد شمالی و دریای مدیترانه برگزار خواهند کرد.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه "مانور در این آب‌ها با حضور 140 کشتی های جنگی و کشتی‌های کمکی، یک هزار قطعه تجهیزات نظامی و قریب به 100 هزار سرباز" انجام خواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала