خوراکه های دوست داشتنی که موجب سرطان می‌شوند

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Продукция производителя "Кубань Продукт", представленная на выставке-ярмарке сельского туризма "АгроТУР-2019" в Краснодаре
Продукция производителя Кубань Продукт, представленная на выставке-ярмарке сельского туризма АгроТУР-2019 в Краснодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
تیمی از محققان در یک مطالعه مشخص نموده اند که سبزیجات کنسرو شده به دلیل نمک و اسید زیاد، باعث تحریک سرطان معده می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان بنیاد جهانی تحقیقات سرطان در یک مطالعه نتیجه گیری نموده اند، سبزیجات کنسرو شده که فاقد نشاسته هستند، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.
نتایج این تحقیق در نشریه‌ای دیلی اکسپرس، منتشضر شده است.
سبزیجات به منظور جلوگیری قابل توجهی از سرعت خراب شدن آنها، در حالی که خواص غذایی و طعم آنها حفظ می‌شود، کنسرومی‎شوند. برای رسیدن به این هدف نمک و اسید به محصولات اضافه می شود.
Врач показывает рентгеновский снимок легких пациенту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
یک علامت سرطان ریه که در چهره قابل دید است
محتوای زیاد نمک باعث تغییر ویسکوزیته "لزجت" غشای مخاطی معده می شود. وظیفه غشای مخاطی، محافظت از دیواره های معده و همچنین افزایش تولید ترکیبات حاوی گروه نیتروزو است. مصرف بیش از حد نمک منجر به آسیب اولیه سلولی و در نتیجه بیماری های سرطانی می شود.
سرطان معده یک تومور بدخیم است که از اپیتلیوم مخاط معده منشأ می گیرد ومی تواند در هر بخشی از جهاز هاضمه ایجاد شود و به سایر اندام ها، به ویژه مری، ریه ها و کبد گسترش یابد.
از جمله عوامل موثر در ایجاد سرطان معده می توان به عوامل غذایی و محیطی، سیگار کشیدن، عوامل عفونی و ژنتیکی اشاره کرد.
احساس نفخ، سوزش سرِ دل، حالت تهوع و احساس ناخوشی از علائم اولیه سرطان معده هستند. این علائم در بسیاری از مشکلات هاضمه مشاهده می‌شوند. به همین دلیل، در بیشتر موارد، سرطان معده دیر تشخیص داده می‌شود. فرد باید مراقب علائم بدن خود باشد و در صورت مشاهدۀ آن‌ها به پزشک مراجعه بکند. توجه به علائم این بیماری و مراجعه سریع به پزشک احتمال زنده‌مانی بیمار را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
هیچ راه قطعی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان معده وجود ندارد؛ اما تغییراتی در سبک زندگی و داشتن تغذیه سالم و خودداری از مصرف دخانیات احتمال ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала