Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توضیح اینفانتینو؛ چرا دو ساله شدن جام جهانی باعث کاهش مرگ‌ومیر آفریقایی‌ها می‌شود؟

© REUTERS / Ruben SprichFIFA President Gianni Infantino attends a news conference after the executive committee meeting at the FIFA headquarters in Zurich, Switzerland March 18, 2016.
FIFA President Gianni Infantino attends a news conference after the executive committee meeting at the FIFA headquarters in Zurich, Switzerland March 18, 2016. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
عضو شوید
جیانی اینفانتینو رئیس فیفا معتقد است که برگزاری جام جهانی در هر دو سال، از کشته شدن مهاجران آفریقایی در دریا جلوگیری خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، چند ماه پیش اینفانتینو به همراه آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال، طرح جدیدی را پیشنهاد دادند که در آن، جام جهانی به جای 4 سال، هر 2 سال یک بار برگزار شود.
از همان ابتدا که این خبر اعلام شد، اکثر مربیان و بازیکنان فوتبال با آن مخالفت کردند و حتی یوفا نیز فیفا را در این طرح، همراهی نکرد.
اما اینفانتینو و ونگر هنوز بر سر پیشنهاد خود مصر هستند و معتقدند که این کار، باعث جلوگیری از کشته شدن مهاجران آفریقایی در دریا خواهد شد.
به نقل از سایت گل، اینفانتینو 51 ساله در این باره گفت:
"مسئله این نیست که آیا ما می‌خواهیم جام جهانی هر دو سال برگزار شود، بلکه راجع به این است که می‎خواهیم راجع به آینده فوتبال چه کار کنیم. اگر درباره بخش بزرگی از اروپا و دیگر کشورها فکر کنیم، پس باید به این بیاندیشیم که فوتبال برای مردم چه چیزی به ارمغان می‌آورد.
فوتبال یعنی امید، یعنی فرصت. نمی‌توانیم به دیگر کشورهای غیراروپایی بگوئیم که به ما پول بدهید تا بتوانید فوتبال را از تلویزیون تماشا کنید. باید آن‌ها را نیز درنظر بگیریم. باید راهی پیدا کنیم که به مردم آفریقا بگوئیم که لازم نیست از دریای مدیترانه برای یافتن یک زندگی بهتر عبور کنند و جان خود را به خطر بیاندازند. بیشتر مهاجران در همان دریا کشته می‌شوند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала