درگیری مرزی میان تاجیکستان و قرقیزستان؛ سازمان پیمان امنیت جمعی خواستار آتش بس فوری شد

© Photo / Press Service of the Government of the Batken ProvinceКыргызские военнослужащие в районе границы с Таджикистаном
Кыргызские военнослужащие в районе границы с Таджикистаном - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
عضو شوید
در ادامه این نوشته آمده است که دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان برقراری آتش بس فوری میان هر دو طرف شد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان پیمان امنیت جمعی در کانال تلگرام اش نگاشته است که استانیسلاو زاس، دبیرکل این سازمان با نصرالله محمودزاده رئیس شورای امنیت تاجیکستان و مرات ایمانکولوف رئیس شورای امنیت قرقیزستان تماس تلفنی داشته است.
در ادامه این نوشته آمده است که دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی خواهان برقراری آتش بس فوری بین طرفین شد.
آقای استانیسلاو زاس تاکید کرد: "آغاز دوباره درگیری در مرز نگرانی جدی را ایجاد می کند بخصوص در نتیجه آن که چند تن زخمی شده اند. رویارویی مسلحانه در مرز تاجیکستان و قرقیزستان باید به گونه فوری متوقف شود. اختلافات باید در میز مذاکره از طریق راه های مسالمت آمیز حل شود".
دبیرکل این سازمان می افزاید: "سازمان پیمان امنیت جمعی آماده است تا برای حل این اختلافات کمک های لازم به قرقیزستان و تاجیکستان ارائه کند، من مطمئن هستم رهبران هر دو کشور عضو سازمان راه‌های قابل قبولی برای حل این مسئله پیچیده مرزی خواهند یافت".
قابل ذکر است که چندی پیش سرویس خبری مرزبانان قرقیزستان از درگیری با نیروهای تاجیکستان خبر داده بود، در خبرنامه این سرویس آمده است که نیروهای تاجیکی از نارنجک و خمپاره استفاده میکنند.
به گفته این مرکز، هیئت بلندپایه از سوی دو طرف برای کنترول وضعیت به منطقه اعزام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала