سرچشمه اسرارآمیز انرژی در فضا پیدا شد

© REUTERS / M. Kornmesser / European Southern ObservatoryХудожественное изображение галактики ID2299 и газа, выброшенного «приливным хвостом» в результате слияния
Художественное изображение галактики ID2299 и газа, выброшенного «приливным хвостом» в результате слияния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
عضو شوید
ستاره شناسان استرالیایی یک شی ناشناخته را کشف کردند که سه بار در ساعت چشمک می زند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Nature، ستاره شناسان در استرالیا پدیده ای ناشناخته را کشف کردند که سه بار در ساعت یک انفجار عظیم انرژی تولید می کند. این پدیده کیهانی با هر چیزی که دانشمندان پیش از این با آن مواجه شده اند، متفاوت است.
روسیه در فضا سیستم دستگاه انجن انرژی هستوی را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2018
روسیه در فضا سیستم دستگاه انجن انرژی هستوی را آزمایش میکند
پژوهشگران بر این باورند، که منبع مرموز شراره ها یک ستاره نوترونی یا کوتوله سفید با میدان مغناطیسی فوق العاده قدرتمند است. این جسم احتمالاً در حال چرخش است و جریانی از تابش ساطع می کند که از خط دید زمین می گذرد و در عرض یک دقیقه تبدیل به درخشان ترین منبع رادیویی در آسمان می شود. خود جسم در فاصله حدود چهار هزار سال نوری از زمین قرار دارد.
اجسامی که روشنایی را تغییر می دهند، در داخل و خارج از دید محو می شوند، گذرا نامیده می شوند. گذراهای آهسته مانند ابرنواخترها می توانند در طی چند ماه بیایند و بروند. گذرای سریع فلاش هایی هستند که توسط ستاره های نوترونی ایجاد می شوند و چند میلی ثانیه یا ثانیه طول می کشند.
دانشمندان می گویند این مشاهدات با یک شی اخترفیزیکی به نام مغناطیسی دوره فوق العاده طولانی مطابقت دارد. این یک نوع ستاره نوترونی به آرامی در حال چرخش با میدان مغناطیسی بسیار قوی است. احتمالاً به نحوی انرژی مغناطیسی را به امواج رادیویی بسیار مؤثرتر از آنچه ستاره شناسان قبلا مشاهده کرده اند تبدیل می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала