کار استخراج یک معدن زغال سنگ در ولایت غور آغاز شد

© AFP 2023 / VASILY MAXIMOVA miner works at the Kalinovskaya-Vostochnaya coal mine in the eastern Ukrainian city of Makeevka near Donetsk
A miner works at the Kalinovskaya-Vostochnaya coal mine in the eastern Ukrainian city of Makeevka near Donetsk - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
عضو شوید
اداره محلی غور کار استخراج یک معدن زغال سنگ در این ولایت را شروع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسوولان اداره معادن و پطرولیم غور می‌گویند این معدن به یک شرکت داخلی به قرارداد داده شده است و قرار است روزانه تا 50 تُن استخراج داشته باشد.
شرکت استخراج کننده بابت هر تُن ذغال سنگ 2 هزار 400 افغانی به دولت می پردازد و در حال حاضر ده‌ها نفر مشغول کار شده اند.
واحدشهریار، مسوول شرکت استخراج ذغال سنگ غور می‌گوید که: "کار استخراج معدن زغال سنگ ولسوالی الایار ولایت غور موفقانه شروع شده است که این یک گام به سوی خودکفایی، پیشرفت و ترقی می باشد".
عبدالحکیم حکمت، آمر اداره معادن و پطرولیم غور می‌گوید که: "درخواست تمام ادارات و مردم غور هم همین است که کار روی معادن ولایت غور شروع شود و استخراج گردد تا اینکه برای مردم ما کار و مصروفیت پیدا شود".
با شروع کار استخراج این معدن، صدها تن از باشندگان این ولایت به‌گونه مستقیم و غیرمستقیم صاحب کار شدند، غوری‌ها انتظار دارند که با استفاده از معادن این ولایت در قسمت سرک سازی‌ها، برنامه‌های انکشافی و توسعه‌یی در غور توجه شود.
عبدالخالق، باشنده غور در این باره گفت: "خیلی خوشحال هستیم که کار این معدن شروع شد و ما مصروف کار شدیم، اما نیاز است که مشکلات ما مردم هم در نظر گرفته شود".
برعلاوه معدن زغال سنگ، در این ولایت مرکزی افغانستان معادن سُرب، طلا، سنگ مرمر، گچ و سیماب نیز وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала