صالح: طالبان همه دست‌پرورده‌های استخبارات پاکستان اند

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
عضو شوید
به گفته‌ی امرالله صالح، سردسته‌های طالبان همه دست‌پرورده‌های استخبارات پاکستان اند و همین اکنون نیز خانواده‌های آنان در شهرهای پاکستان مسکن‌گزین اند و در میان آنان هیچ استثنا وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح‌، معاون نخست اشرف غنی، رییس‌جمهور فراری کشور در یک پیام فیس‌بوکی نگاشته است که در بُعد داخلی رژیم طالبان، ظلم‌پیشه و دیکتاتور است و در بُعد خارجی چیزی بیش‌تر از یک اداره‌ی با حمایت پاکستان نیست.
آقای صالح افزوده است که هیچ یک از وسایل و روش‌هایی را که طالبان برای رسیدن به هدف خویش تاکنون استفاده کرده‌اند مشروع و انسانی نبوده و نیست.
به گفته‌ی امرالله صالح، سردسته‌های طالبان همه دست‌پرورده‌های استخبارات پاکستان اند و همین اکنون نیز خانواده‌های آنان در شهرهای پاکستان مسکن‌گزین اند و در میان آنان هیچ استثنا وجود ندارد.
معاون پیشین ریاست‌جمهوری تصریح کرده که اصلاح این رژیم با مقاله‌نویسی و فعالیت مدنی ناممکن است؛ اگر طالبان بخواهند برای ایجاد مشروعیت به مردم مراجعه کنند از بنیاد به لرزه افتاده و می‌پاشند.
صالح به این عقیده است که شمولیت هیچ غیرطالب نمی‌تواند برای طالبان مشروعیت داخلی ایجاد کند و هیچ روزنه‌یی برای این‌که طالب پاسخ‌گو به ملت افغانستان شود، وجود ندارد.
امرالله صالح گفته است که طالبان برای فرار از پاسخ‌دهی و مردمی شدن قدرت، به شیرازه‌ی ساختاری و تشکیلاتی خود قدسیت تقلبی ساخته اند و نشست چهره‌های نرم و مدنی با طالبان که کشورهای غربی آن‌را زمینه‌سازی می‌کنند بیش‌تر توجیه کننده‌ی تعامل موسسه‌ها و حکومت‌های غربی است.
صالح تاکید کرده است که افغانستان به حکومت همه‌شمول نیاز ندارد؛ بل‌که به روند سیاسی و ماحول سیاسی همه‌پسند نیاز دارد و شمولیت هیچ چهره‌ی غیرطالب و ضد طالب در اداره‌ی با حمایت پاکستان مشکل را حل نمی‌کند.
امرالله صالح، معاون پیشین ریاست‌جمهوری در اخیر این مطلب نوشته است که مقاومت در همه بُعدهای آن نیاز ملی است و اگر طالب چیزی بنام حمایت در میان مردم دارد باید راه انتخابات را به پیش گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала