Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبۀ هالند با اسکای: رویای بهتر شدن از پدرم را داشتم، از واردی و فن‌پرسی الهام گرفته‌ام

© REUTERS / FABIAN BIMMERارلینگ هالند Soccer Football - Bundesliga - Werder Bremen v Borussia Dortmund - Weser-Stadion, Bremen, Germany - February 22, 2020 Borussia Dortmund's Erling Braut Haaland celebrates scoring their second goal
ارلینگ هالند  Soccer Football - Bundesliga - Werder Bremen v Borussia Dortmund - Weser-Stadion, Bremen, Germany - February 22, 2020  Borussia Dortmund's Erling Braut Haaland celebrates scoring their second goal - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
عضو شوید
ستاره گلزن دورتموند در موارد مختلف از جمله سخت‌ترین حریف، قهرمان اروپا و زندگی پس از فوتبال‌اش صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ارلینگ هالند مهاجم نارویایی بوروسیا دورتموند گفت‌وگویی طولانی با اسکای داشته است که طی این گزارش خواهید خواند.
از چه بازیکنانی یاد می‌گیری؟

من بازیکنان زیادی را دنبال کرده‌ام. بیایید فرار پشت دفاع را در زمانی که هافبک شماره 10 توپ را در اختیار دارد در نظر بگیریم. احتمالا شما بهترین بازیکن دنیا در این زمینه را، در کشورتان دارید: جیمی واردی.

من مخصوصا روی این جنبه از بازی او توجه زیادی داشته‌ام. همیشه خیلی فوتبال تماشا کرده‌ام و هنوز هم این کار را انجام می‌دهم. وقتی شنبه بازی می‌کنیم، یکشنبه به خانه می‌روم و کل روز فوتبال تماشا می‌کنم. (رابین) فن پرسی را هم خیلی دنبال کردم؛ او هم چپ پا بود. من شاهد گل‌های زیادی از سوی او بودم. در کل بازی بازیکنان زیادی، به ویژه مهاجمان را دنبال کرده‌ام.

مقایسه شدن با زلاتان ابراهیموویچ چه حسی دارد؟
آدم خونسردی است و معتقدم او هم درون زمین 100 درصد خودش است. زلاتان هر کاری از دستش بر بیاید را برای برنده شدن انجام می‌دهد.
چه چیزی درون زمین برایت الهام بخش است؟
اول از همه، برنده شدن. باختن بدترین حس را دارد. چیزی که برای الهام بخش من است، برنده شدن، خوب بازی کردن و زدن گل‌های قشنگ است. از من مهاجم انتظار می‌رود که گل بزنم.
آیا همیشه رویای فوتبالیست شدن را داشتی؟ آیا کارنامه پدرت به عنوان یک فوتبالیست، تاثیری روی آن داشت؟
رویایم این بود که از پدرم بهتر باشم. همچنین می‌خواستم زندگی فوتبالی را تجربه کنم. تجربه کردن آن رویا حس خوبی دارد. باید پدرم را در تمامی آمارها شکست بدهم، آنوقت خواهم گفت که از او بهتر هستم. در حال حاضر کاملا در این خصوص خونسرد هستم.
یک روز بی نقص به دور از فوتبال، چگونه است؟
بیدار شدن بدون هشدار! اگر هوا خوب باشد، صبحانه خوبی می‌خورم و بعد کل روز زیر آفتاب دراز می‌کشم و خیلی خودم را به زحمت نمی‌اندازم. باید از زندگی لذت برد. سعی می‌کنم با اطرافیانم خوب باشم و گپ و گفت جالبی داشته باشیم.
هدفت برای پس از بازنشسته شدن؟

همان طور که می‌دانید، من اهل براین هستم که منقطه‌ای روستایی است... هر گاه فرصت فراهم باشد، سعی می‌کنم ذهنم را (از فوتبال) آزاد کنم. یک مثال آن حضور داشتن در مزرعه و تراکتور رانی یا غذا دادن به گاوها و چیزی مثل آن است. من هیچ گاو یا خوکی ندارم ولی قطعا در آینده این کار را خواهم کرد.

بله، تصور می‌کنم پس از خداحافظی کردن، مزرعه کوچکی خواهم داشت. نمی‌دانم کجا ولی کاملا مطمئنم که یکسری حیوانات خواهم داشت. به فکر داشتن چندین بز هستم... باید ببینیم چه پیش می‌آید.

خودت را با چه کسی مقایسه می‌کنی؟
نمی‌خواهم خودم را با کسی مقایسه کنم. فکر می‌کنم مهارت‌های فیزیکی من کمی خاص باشد. مادر من واقعا سرعت بالایی داشت، مادربزرگ من هم همین طور، پدرم هم همین طور ولی نه در این حد.
سرسخت‌ترین مدافعی که مقابلش بازی کرده‌ای، چه کسی است؟
قبلا هم گفتم: ویرجیل فن دایک. او خیلی خوب بود. قد بلندش، قدرت بدنی‌اش و سرعتش به کنار، زمانبندی خوبی هم دارد. فکر نمی‌کنم حتی برنده یک نبرد در مقابل او شده باشم. سرخیو راموس هم خیلی باهوش و خوب بود، پس هر دوی آن‌ها (انتخاب من هستند).
سخت‌ترین تیمی که مقابل بازی کردی؟
هرگز مقابل بایرن مونیخ برنده نشده‌ام، پس باید بگویم بایرن.
چه تیمی قهرمان لیگ قهرمانان خواهد شد؟
به نظر من یکی از بین منچسترسیتی، پاری سن ژرمن و رئال مادرید قهرمان خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала