وسیله خطرناک تهدید کننده سلامت در آشپزخانه

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر Горелка газовой плиты. Архивное фото
Горелка газовой плиты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
عضو شوید
اجاق گازها به دلیل انتشار گاز متان، خطری بیش از حد انتظار برای کره زمین و سلامت انسان دارند.
به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد انجام شده است. کارشناسان امریکایی انتشار گازهای گلخانه‌ای از اجاق گازها را در 53 خانه کالیفرنیا اندازه‌گیری کردند.
نتایج نشان داد که انتشار متان از این نوع تجهیزات در امریکا سالانه به اندازه خروجی از اگزوز 500 هزار موتر به محیط زیست آسیب می‌رساند.
دانشمندان دریافته‌اند که این گازها نه تنها در طول کار، بلکه در حالت خاموشی نیز متان ساطع می‌کنند. میزان انتشار این ماده خطرناک در خانه‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی بود که قبلاً توسط آژانس حفاظت از محیط زیست فرض شده بود.
اجاق گاز همچنان به دلیل میزان قابل توجهی از انتشار دی اکسید نیتروژن، آلاینده‌ای که آسم و دیگر بیماری‌های تنفسی را تحریک می‌کند، خطرناک است. طبق گزارش، در چند دقیقه کار در آشپزخانه بدون تهویه، یک اجاق گاز می‌تواند از حد مشخص تعیین شده انتشار این ماده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در سال 2018 برای یک منطقه در فضای باز تجاوز کند.
  خطرات ناشی از توستر در آشپزخانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
خطرات ناشی از توستر در آشپزخانه
کارشناسان از ساکنان کره زمین می‌خواهند که اجاق گازها را با وسایل برقی یا دیگر وسایل ایمن جایگزین کنند. با این حال، هنوز حدود 40 میلیون فامیل در ایالات متحده با گاز طبیعی آشپزی می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала