پاکستان: خاک افغانستان هنوز هم علیه اسلام‌آباد استفاده می‌شود

© Photo / M.YMoeed Yusuf Pakistani national security scholar
Moeed Yusuf Pakistani national security scholar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2022
عضو شوید
معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان روزگذشته (پنج شنبه، 7 دلو) ادعا کرده است که کشورش هنوز هم از سوی افغانستان آسیب‌پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، آقای یوسف تاکید کرده است که طالبان پاکستانی سال‌ها می‌شود از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.
پاکستان که همواره متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان بوده است حالا ادعای آسیب‌پذیر بودن از خاک افغانستان را کرده‌است.
مشاور امنیت ملی پاکستان که در یک جلسه روابط خارجی پارلمان کشورش صحبت می‌کرد گفته که پاکستان همیشه از سوی افغانستان آسیب پذیر بوده‌است.
این مقام ارشد دولت پاکستان همچنان می‌گوید که طالبان پاکستانی سال‌ ها می‌شود از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.
وی گفته است که: "طالبان پاکستانی از سال‌ها به این سو از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کرده‌اند، حضور طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را نمی‌توان یک شبه پایان داد. و هیچ جای شک نیست که گروه‌های دهشت افگن ضد پاکستان در داخل افغانستان فعالیت دارند".
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2021
نگرانی اسلام‌آباد در استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان
طالبان اما هموار تاکید کرده است که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و به هیچ گروهی اجازه داده نمی‌شود تا در برابر کشورهای همسایه و منطقه از قلمرو کشور تهدید خلق کند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در این باره می‌گوید که: "امارت اسلامی با تمام کشورهای منطقه روابط خوب و حسنه دارد و ما نمی‌خواهیم که از سوی افغانستان علیه هیچ کشور تهدید واقع شود".
مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی از تهدیدها از خاک افغانستان صحبت می‌کند که این کشور در بیست سال گذشته متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی بر علیه افغانستان بوده‌است.
این در حالیست که اخیراً تحریک طالبان پاکستانی با پا در میانی طالبان افغانستانی به آتش بس یک ماه دست یافته بودند و اکنون گزارش‌های از مذاکرات مخفیانه حکومت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی نشر شده و بر اساس این گزارش‌ها، نمایندگان دو طرف در اوایل ماه جاری میلادی چند بار در ولایت خوست با هم ملاقات کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала