Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افزایش شمار کرونایی‌ها در چین؛ در آستانه مهم‌ترین رویداد ورزش زمستانی جهان

© REUTERS / Thomas Suen Резервуар, обеспечивающий водой снежные пушки для соревнований во время Зимних Олимпийских игр в Пекине 2022 года, Чжанцзякоу, провинция Хэбэй, Китай
Резервуар, обеспечивающий водой снежные пушки для соревнований во время Зимних Олимпийских игр в Пекине 2022 года, Чжанцзякоу, провинция Хэбэй, Китай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
در حالی‌که به برگزاری المپیک زمستانی 2022 تنها شش روز دیگر باقی مانده، پایتخت چین شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید 19است.
به گزارش اسپوتنیک؛ کمتر از یک هفته به آغاز بازی‌های المپیک زمستانی بجینگ 2022 زمان باقی‌ست اما به دلیل ورود هیئت‌های متعدد به کشور میزبان، شمار مبتلایان به کرونا در شهر پکن در حال افزایش است که حتی بابت آن دکتر برایان مک‌کلاسکی رئیس شورای پزشکی کمیته بین‌المللی المپیک ابراز نگرانی کرده است.
کمیته المپیک کانادا (COC) در بیانیه‌ای مطبوعاتی فاش کرد که تست کووید-19 پنج بازیکن المپیکی این کشور از میان 246 ورزشکار حاضر در هیئت این تیم مثبت شده است.
در حالی‌که هویت این ورزشکاران مشخص نشده اما فضای بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیکی را تحت تأثیر قرار داده است.
کانادا در این بیانیه اعلام کرده: "ما از قوانین پکن 2022 پیروی می‌کنیم. بخشی از استراتژی ما این بود که زودتر به آنجا برسیم تا زمان لازم برای آزمایش تایید و در صورت لزوم برای باز شدن فرآیند پنل متخصص پزشکی فراهم شود."

در همین حال دکتر برایان مک‌کلاسکی در یک نشست خبری به میزبانی در پکن امروز برای دومین بار ابراز نگرانی کرد: "بسیاری از ورزشکاران از کشورهایی می‌آیند که کووید در آن کشور در حال افزایش است. انتظار می رود که شمار ورزشکاران کانادایی منعکس کننده وضعیت جمعیت کانادا باشد. چالش موجود موارد مثبت نیست، بلکه کنترل آنها از طریق اقدامات انجام شده است. کمیته برگزاری این رویداد قبلاً اعلام کرده بود که آزمایش 36 نفر (ورزشکار یا مسئول) مثبت شده است. از میان آنها، 29 نفر در بدو ورود به فرودگاه پکن و هفت نفر دیگر در حباب سلامتی که مخصوص بازی‌های زمستانی ایجاد شده بود، تست شان مثبت شد. شمار افرد همچنان قابل تغییر است. ما اکنون در حال گذراندن دوره اوج ورود افراد به چین هستیم و بنابراین انتظار داریم که بیشترین تعداد را در این نقطه ببینیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала