شک و تردید دانشمندان بر فرضیه نقش گوشت در تکامل انسان

© Fotolia / Elena DuvernayГомо Эректус и Гомо Сапиенс
Гомо Эректус и Гомо Сапиенс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
دانشمندان فرضیه نقش گوشت در تکامل انسان را زیر سوال بردند.
به گزارش اسپوتنیک، در علم مدرن، ایده نقش تعیین کننده گوشت در رشد مغز اجداد هومو ساپینس ایجاد شده است. مطالعه جدیدی که در مجله PNAS منتشر شده است، این فرضیه را مورد تردید قرار می دهد.
حدود دو میلیون سال پیش، اجداد ما جهشی بزرگ در توسعه انجام دادند. آنها بدن بزرگ و مغز بزرگی داشتند - به لطف توانایی های ذهنی توسعه یافته خود، آنها شروع به استفاده از اولین ابزار کردند و همراه با هومو ارکتوس، اولین گونه انسانی بودند که آفریقا را ترک کردند.
اما دلیل تعیین کننده برای توسعه هومو اولیه چه بود؟ یکی از فرضیه های برجسته انسان شناسان می گوید: دلیل آن تغییر در رژیم غذایی است. غذای پروتئینی مغذی تر از غذای گیاهی است - این به مغز اجازه می دهد تا تغذیه شود و فرصت هایی برای رشد آن فراهم کند. به گفته دانشمندان، توانایی ساختن آتش و پختن غذا بر روی آن، انرژی لازم را برای مغز فراهم می‌کند: هضم چنین غذایی راحت‌تر از خام است، و این ممکن است دلیلی برای داشتن مغز بزرگ هومو ارکتوس باشد.
اندرو بار، نویسنده ارشد این مطالعه، انسان شناس دانشگاه جورج واشنگتن می گوید: و به نظر می‌رسد یافته‌های باستان‌شناسی از این فرضیه رایج حمایت می‌کند که گوشت از ما انسان ساخته است: استخوان‌های حیوانات اغلب در مکان‌های هومو ارکتوس پیدا شده‌اند. نسل‌هایی از دیرینه‌انتروپولوژیست‌ها مکان‌هایی مانند دره معروف اولدووای در شمال تانزانیا را کاوش کرده‌اند و شواهدی پیدا کرده‌اند که انسان‌های اولیه گوشت می‌خوردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала