ملا یعقوب: مخدوم عالم اگر مجرم باشد، خودم مجازاتش می‌کنم

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید ک مسأله قومیت مطرح نیست و "کسی که مجرم است مجازات خواهد شد و از کسی که مظلوم باشد، دفاع می‌شود".
به گزارش اسپوتنیک، ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در اظهاراتی در ولایت فاریاب گفته است که مخدوم عالم، فرمانده ازبیک‌تار این گروه اگر مجرم باشد، خودش او را جزا خواهد داد. مخدوم عالم از چندی به این سو در بازداشت طالبان است.
هواداران آقای مخدوم در اعتراض به بازداشت او دست به تظاهرات زدند و ادعا داشتند که مخدوم عالم به‌خاطر این‌که از قوم ازبیک است، بازداشت شده است. طالبان اما می‌گویند که مخدوم عالم متهم به دست‌داشتن در پرونده‌ی آدم‌ربایی است.
ملا یعقوب در سخنرانی خود که امروز (شنبه، 9 دلو) از سوی وزارت دفاع طالبان منتشر شده، می‌گوید که مسأله قومیت مطرح نیست و "کسی که مجرم است مجازات خواهد شد و از کسی که مظلوم باشد، دفاع می‌شود". او تأکید کرد که مخدوم عالم در حال حاضر مجرم نه، بلکه متهم است.
فاریاب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
طالبان: مخدوم عالم را آزاد نکرده‌ایم؛ از بلخ به کابل آورده‌ایم
سرپرست وزارت دفاع طالبان در ادامه افزود که دادگاه طالبان حق دارد که حتا خود او را از پشت تربیون بازداشت و زندانی کند و هیچ کسی حق ندارد در حمایت از او از چوکی برخیزد.
مخدوم عالم، یکی از فرماندهان ارشد طالبان ازبیک‌تبار است که در نخستین روزهای حاکمیت این گروه بر افغانستان، به‌حیث معاون والی این گروه برای ولایت سرپل تعیین شده بود. او پیش از آن رییس کمیسیون نظامی طالبان در فاریاب بوده است.
نقیب‌الله فایق، والی سابق فاریاب، مخدوم عالم را به‌عنوان "ارشدترين" فرمانده ازبیک‌تبار طالبان یاد کرده و گفته بود که او به دستور ملا فاضل آخوند، معاون وزارت دفاع این گروه بازداشت شده است. فایق طالبان را متهم کرده بود که به دنبال تصفیه‌ی صفوف خود از حضور ازبیک‌تباران است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала