آمریکا به طالبان؛ به بازداشت‌های خودسرانه پایان دهید

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از طالبان خواسته که به بازداشت‌های خودسرانه در کشور باید پایان داده شود.
تام وست نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان، روز گذشته (جمعه 8 دلو) در تویترش نوشته که یک روند مشورتی گسترده باید در میان مردم افغانستان در مورد آینده‌ی سیاسی کشورشان وجود داشته باشد، بازداشت‌های خودسرانه باید پایان یابد. حقوق بشر حفاظت شود و دسترسی بدون مانع برای زنان و دختران به مکاتب دولتی در سراسر کشور در تمام سطوح باید یک اولویت اساسی باشد.

او افزوده که آمادگی برای آغاز سال آموزشی در ماه حمل، وضعیت امنیتی و تلاش‌های طالبان برای مهار شاخه خراسان گروه داعش، سکتور بانکی، تلاش برای رسیدگی به چالش‌های اسعار نقد و کمک‌های بشردوستانه و نیازهای اساسی از دیگر موضوعاتی بوده که در نشست سه روزه اسلو روی آن بحث شده است.

به گفته او، "انصافاً می‌توان گفت که ما همه در مورد نگرانی‌های‌مان با یکدیگر رُک و راست بودیم."
هیئت گروه طالبان رهسپار ناروی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
پایان نشست اسلو؛ هدف و انتظار طالبان از شرکت دراین نشست چه بود؟
وست همچنین افزوده که دیدارهایی با فعالان شجاع حقوق بشر، خبرنگاران، رهبران سکتور خصوصی و مأمورین اسبق دولتی از داخل و خارج افغانستان نیز داشته است که به‌گفته‌ای او، پیام‌های آنان به طالبان قناعت بخش و فوری، بود.

نماینده آمریکا ادامه داده، پیام واضحی که در اسلو شنیده، این بوده است که جامعه بین‌المللی باید در افغانستان دخیل بماند. او تأکید کرده است که بحران انسانی و وضعیت ناامیدکننده اقتصاد افغانستان مستلزم اقدام جسورانه و توجه کامل جامعه بین‌المللی است.

به گفته او، "ما تداوم این روند را تشویق می‌کنیم و امیدواریم که گفت‌وگوهای گسترده میان طیف متنوعی از مردم افغانستان -مردان و زنان- ادامه یابد."

وست یاد آور شده که آمریکا و متحدانش به دیپلماسی در حمایت از مردم افغانستان ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن تروریستان برای تهدید ایالات متحده و دیگران، تبدیل نشود.

این درحالی است که نشست اسلو به تاریخ سوم دلو آغاز و در تاریخ پنجم دلو پایان یافت.

طرف ها در این نشست، روی ایجاد حکومت همه شمول، رعایت حقوق بشری و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان گفتگو کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала