خوراکه های که فشار خون را کاهش می‌دهند

© Fotolia / KreusСвежие овощи
Свежие овощи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
متخصص تغذیه غذا های را نام برد که مصرف دوامدار آنها به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، اوکسانا میخالوا، متخصص غدد و تغذیه؛ کاندیدعلوم پزشکی روس در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، خوراکه های را نام برد که به کاهش فشار خون کمک می کنند.
به گفته وی، این محصولات را با توجه به مکانیسم عمل می توان به چند گروه تقسیم کرد. گروه اول، می تواند محصولاتی باشد که حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوئیدها هستند.
متخصص روس توضیح داد که فلاونوئیدها یک اثر قوی گشاد کننده عروق دارند. این گروه محصولات شامل آب انار و پرتقال و همچنین شکلات و کاکائو می باشد.
درگروه دوم محصولاتی شامل اند که حاوی مقدار زیادی نیتروژن هستند، لبلبو و به ویژه آب این سبزی در صدر این فهرست قرار دارد.
این متخصص از روغن ماهی نیز نام برد که به مقدار زیاد در ماهی های چرب یافت می شود.
Продукция производителя Кубань Продукт, представленная на выставке-ярмарке сельского туризма АгроТУР-2019 в Краснодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
خوراکه های دوست داشتنی که موجب سرطان می‌شوند
با این حال متخصص هشدار داد که محتوای نمک زیاد در ماهی می تواند منجر به افزایش فشار خون شود. وی در این زمینه به بیماران مبتلا به فشار خون توصیه می‌کند که فقط ماهی کم نمک مصرف کنند.
علاوه بر این، غذاهای سرشار از کلسیم - لبنیات و ماست نیز مهم هستند، همچنین سبزیجات و میوه جات خشت، غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک ها نیز می توانند فشار خون را کاهش دهند.
اینها عبارتند از کلم ترش، کیمچی، ماست، کفیر، پنیر، میسو و نوشیندی کومبوچا (ؤحاصل تخمیر چای ) نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
دکترهمچنین درباره فواید منیزیم یادآور شد. او می گوید که غذاهای غنی از منیزیم شامل غلات کامل، سبزیجات برگ سبز، خسته جات و حبوبات است. وی همچنین به فواید میوه ها و میوه های خشک، شیر و سیب زمینی اشاره کرد.
پیش از این، یک متخصص دیگر تغذیه گفته بود که مصرف منظم پالک تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارد. این متخصص پالک را انباری از مواد مغذی و همچنین محصولی ایده آل برای عادی سازی فشار خون نامید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала