آتش زدن بانکنوت های کهنه ای افغانی در زون مرکز از سوی بانک مرکزی

© Afghanistan Bank- Afghanistan twitter آتش زدن بانکنوت های کهنه ای افغانی در زون مرکز از سوی بانک مرکزی
آتش زدن بانکنوت های کهنه ای افغانی در زون مرکز از سوی بانک مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
بانک مرکزی افغانستان از آتش زدن بانکنوت های کهنه در زون مرکز خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بانک مرکزی افغانستان با انتشار خبرنامه ای نوشت: ۱۰ دلو ۱۴۰۰– بر اساس ماده ۳۹ و ۴۲ قانون د افغانستان بانک یکصد و پنجاه میلیون بانکنوت های کهنه با حضور داشت هیئت موظف، بعد از شمارش دقیق، آتش زده شد.
در ادامه بانک مرکزی افغانستان نوشته است، که عبدالقاهر ( حاجی ادریس) سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک در زمان آتش زدن بانکنوت های کهنه گفت، که رهبری دافغانستان بانک همواره، سعی خواهند کرد تا سهولت های لازم بانکی را در همه عرصه های بانکی به مردم خود فراهم نمایند. او همچنان افزود، که جمع آوری بانکنوتهای کهنه و تعویض آن با بانکنوتهای جدید برای سهولت داد و ستد میان هموطنان مدنظر گرفته شده است.
جمع آوری بانکنوت‌ کهنه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
بانک مرکزی 1.7 میلیارد افغانی بانکنوت فرسوده را از چرخه خارج نمود
به گفته وی، بسیاری از بانکنوت ها پیش از میعاد معینه آن فرسوده و کهنه می شوند، این مسئله دال برآنست که اکثریت هموطنان عزیز ما حین معاملات خرید و فروش در قسمت حفظ و نگهداشت بانکنوتها توجه جدی ندارند. سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک از مردم خواست که در داد و ستدهای اقتصادی به حفظ و نگهداشت بانکنوتها توجه بیشتر داشته باشند.
این بانک یادآوری کرده است، که بانکنوت های کهنه جمع آوری شده شامل انواعیه ها۱۰ و۲۰ افغانگی می شد که با حضور داشت نمایندگان وزارت عدلیه، وزارت مالیه، نهاد های مربوطه و آمرین شعبات مختلف د افغانستان بانک بعد از بارگیری توسط هیئت مؤظف به کوره های مخصوص انتقال و در یک مرتبه آتش زده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала