Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نادال به دنبال دومین قهرمانی در استرالیا؛ مدودف حریف آسانی‌ست؟

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر نادال
نادال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
رافا نادال قرار است فردا در فینال مهمی تنیس به مصاف دنیل مدودف برود. در صورت برتر او می‌تواند دومین جام این مسابقات را کسب کند.
به گزارش اسپوتنیک؛ فردا یکشنبه یکی از حساس‌ترین فینال‌های دنیای تنیس از راه می‌رسد و طی آن قرار است رافال نادال به مصاف دنبل مدودف برود.
نادال قرار است در ششمین فینال دوران حرفه‌ای خود در مسابقات اوپن استرالیا وارد زمین خواهد شد و می‌خواهد تا دومین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را کسب کند و با آن رکورد 21 گرند اسلم را بالاتر از نواک جوکوویچ و راجر فدرر به نامش سازد.
زمانی که نواک جوکوویچ قهرمان 9 دوره‌ای این بازی‌ها از استرالیا اخراج شد، شرط‌های اصلی بر بازنده او در فینال 2021 و جلادش در آخرین مسابقات اوپن آمریکا و همچنین مرد فعلی شماره دوم جهان و پادشاه اخیر دیویس کاپ، دانیل مدودف روسی متمرکز شد و جالب این‌که نادال در پیش بینی اولیه خیلی جدی به نظر نمی‌آمد.
اما تنیسور اسپانیایی پس از عملاً شش ماه بدون مسابقه، و این‌که یک ماه و نیم پیش او قصد داشت به دلیل آسیب دیدگی پای چپش از مسابقات کنار برود، حالا به مدعی اصلی بدل شده است. و همانطور که کارلوس مویا اعلام کرد؛ کسانی که حرفه‌ی او را از نزدیک دنبال کرده‌اند به خوبی می‌دانند "رافا همیشه بر می‌گردد." او در چندمین بار نمایشی که برایش غیرممکن بود، همیشه راه پیشرفت را پیدا می‌کرد. در 35 سالگی و در ششمین فینال اوپن استرالیا و بیست و نهمین گرند اسلم دوران زندگی‌اش، توسعه‌ی که به تنیس‌اش داده او را شایسته یا محبوب‌تر از حریفش کرده است.
ولی دیدار فینال همیشه جذاب و هیجان انگیز است زیرا شاهد تقابل دو فورم متضاد در قالب یک ورزش استیم اما به همان اندازه غافلگیر کننده نیز خواهد بود. هر دو تنیسور رقابتی هستند و بنا به اقتضای شرایط تلاش برای پیروزی دارند.
مرد شماره 3 دنیا تمام نشدنی است و با ستاره‌ی از نسل جدید دوباره مقابل می‌شود.
جوکوویچ و راجر فدرر باعث پایین آمدن نادال شدند. و اگر جوان‌ترین آنها مدنظر باشد، این شایستگی مربوط مدودف است. او جهش بزرگی را انجام داد و یک جام "بزرگ" را فتح کرد، او در حال حاضر در چهارمین فینال‌اش از زمانی است که تسلیم شد.
حالا باید دید که فردا اسطوره برحال اسپانیایی رکورد می‌زند یا مرد شماره دو جهان به اولین جام گرنداسلم استرالیا دست می‌یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала