جاپان نوع راکت بالستیک پرتاب شده توسط کوریای شمالی را فاش کرد

© REUTERS / KCNAПервый запуск гиперзвуковой ракеты в КНДР, 06 января
Первый запуск гиперзвуковой ракеты в КНДР, 06 января - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
"هیروکازو ماتسونو"، دبیر ارشد کابینه جاپان امروز (یکشنبه، 30 جنوری) به خبرنگاران گفت که کوریای شمالی احتمالاً راکت بالستیک میان برد یا دوربرد شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو تلویزیون جاپان ان‌اچ‌کی، به گفته وی، توکیو همه اقدامات را برای تضمین امنیت ایالت و شهروندانش انجام خواهد داد. این مقام جاپانی وعده داد که کارشناسان اطلاعات را جمع‌آوری و "هشدارها پرتاب بیشتر راکت‌های بالستیک ردیابی خواهند کرد".
آقای ماتسونو درباره نوع راکت پرتاب شده توسط کوریای شمالی گفت: این احتمال وجود دارد که یک راکت بالستیک میان برد یا بالاتر از حد متوسط پرتاب شده باشد.
وی تصریح کرد که این راکت بالستیک توسط پیونگ یانگ در امروز 800 کیلومتر (497 مایل) پرواز کرد و به حداکثر ارتفاع 2000 کیلومتر (1243 مایل) رسید و پس از 30 دقیقه پرواز تخمین زده شده در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی جاپان سقوط کرد.
Запуск ракеты во время тестирования в КНДР  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
کوریای شمالی باز هم راکت آزمایش کرد
به دلیل آزمایش‌های جدید، کوریای جنوبی و جاپان تصمیم گرفتند که تشکیل جلسه شورای امنیت ملی دهند. پنتاگون گفت که پرتاب راکت امروز توسط کوریای شمالی تهدیدی جدی برای امریکا محسوب نمی‌شود.
این راکت روز یکشنبه، 30 جنوری پرتاب شد. این هفتمین ازمایش راکتی کوریای شمالی در ماه جنوری سال جاری میلادی است. کوریای شمالی روز پنجشنبه گذشته نیز یک آزمایش راکتی اجرا کرده بود.
ولایت "جاگانگ" در ماه جاری میلادی محل دو پرتاب راکت مافوق صوت نیز بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала