رادیوی "حریم زن" در بدخشان دوباره آغاز به فعالیت کرد

© Wali SabawoonБоевики Талибана* на улице Кабула.
Боевики Талибана* на улице Кабула. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
رادیو "حریم زن" پس از نزدیک به شش ماه توقف، دوباره فعالیت‌اش را در شهر فیض‌آباد؛ مرکز ولایت بدخشان در شمال افغانستان از سر گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندان این رادیو به ریانوویستی گفت که رادیو "حریم زن" پس از بسته شدن در بحبوحه روی کار آمدن طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت‌های تروریستی) فعالیت‌اش را از سر گرفت.
این کارمند می‌گوید که باوجود این که مدیریت بسته شدن رادیو را مشکلات مالی خوانده بود، اما دلیل واقعی ترس از طالبان بود، زیرا 11 کارمند زن در رادیو کار می‌کردند.
وی گفت که به دلیل این که مقامات جدید صدای زنان را در رادیو ممنوع نکردند، فعالیت "حریم زن" از سرگرفته شد.
پس از تسلط مجدد طالبان در افغانستان، شمار زیادی از رسانه‌ها تعطیل شده و روزنامه‌نگاران به ویژه خبرنگاران زن افغان بیکار شده‌اند.
طالبان درغور از مردم یک‌ونیم میلیون خون‌بها خواسته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2022
هشدار استخبارات طالبان به رسانه‌های افغانستان
حدود چهار ماه قبل، فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران (آی‌اف‌جی) با انتشار گزارشی اعلام کرد از زمان روی کار آمدن طالبان در کابل و ولایات افغانستان تاکنون، فعالیت حدود 153 رسانه در این کشور متوقف شده و زنان روزنامه‌نگار از کار محروم شده‌اند.
طالبان قانون رسانه‌های افغانستان در حکومت قبلی را ملغی کرده و تنها چند دستورالعمل برای فعالیت رسانه‌ای، به ویژه ممنوعیت حضور زنان در سریال‌های تلویزیونی اعلام کرده‌اند که واکنش‌ها و نگرانی‌های زیادی را برانگیخته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала