سفر هوایی فوق سریع با راکت چینی

© Photo / spacetransportationChina’s New Winged Rocket Can Soar From New York to Beijing in 1 Hour
China’s New Winged Rocket Can Soar From New York to Beijing in 1 Hour - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
عضو شوید
شرکت‌های مختلفی روی طیاره‌ فوق سریع برای کاهش زمان سفرهای هوایی کار می‌‌کنند که یکی از آن‌ها، شرکت فضایی چینی "Space Transportation" است که می‌خواهد یک راکت قابل استفاده مجدد با بال توسعه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این طیاره نه تنها می‌تواند برای توریسم فضایی مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه می‌توان از آن برای سفر میان نقاط مختلف زمین هم استفاده کرد.
طبق گزارشی جدید، این شرکت می‌خواهد از طریق پرواز زیر مداری، امکان سفر میان نقاط مختلف زمین را در کوتاه‌ترین زمان، ممکن کند. تست پرواز سرنشین‌دار این سیستم سال 2025 انجام می‌شود.
در ویدیوی مفهومی که این کمپانی چینی در وب‌سایتش منتشر کرده و در ادامه می‌بینید، با یک طیاۀ مثلثی شکل روبه‌رو هستیم که مسافران در مرکز آن و درون یک ماژول جداگانه قرار می‌گیرند. در اطراف بال‌های این طیاره‌های بزرگ، دو بوستر راکت بزرگ به چشم می‌خورد. زمانی که این طیاره از زمین بلند می‌شود، ماژول مرکزی یا راکت مجهز به بال از آن جدا شده و پرواز زیر مداری انجام می‌دهد.
در ادامه طیارۀ حامل این ماژول به زمین بازمی‌گردد و مسافران به پروازشان ادامه می‌دهند. زمانی که این ماژول به مقصد می‌رسد، فرود عمودی مشابه فناوری مورد استفاده در بوستر فالکون 9 اسپیس ایکس انجام می‌دهد.
سخنگوی این کمپانی چینی در مصاحبه‌ای گفته که در حال توسعه راکت مجهز به بال برای سفرهای سریع است: "ما مشغول توسعه راکت همراه با با برای حمل‌ونقل نقطه به نقطه و سریع هستیم که هزینه‌ای پایین‌تر از راکت‌ها برای حمل ماهواره‌ها دارد و همچنین از طیاره‌های سنتی سریع‌تر است".
طبق وب‌سایت این کمپانی چینی، سرعت طیاره در هنگام پرواز به 4,184 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از نظر تئوری، سفر میان نیویورک و لندن را در نزدیک به یکساعت انجام می‌دهد.
تست‌های زمینی این سیستم در سال 2023 شروع می‌شود و اولین پرواز بدون سرنشین آن در سال 2024 صورت می‌گیرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در سال 2025 با اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار این طیاره یا راکت قابل استفاده مجدد مجهز به بال روبه‌رو می‌شویم. این شرکت چینی چندین ماه پیش موفق به جذب سرمایه 46.3 میلیون دالری برای طیارۀ هایپرسونیک خود شده بود.
این شرکت چینی اخیرا تست‌های پرواز دو وسیله نقلیه هایپرسونیک Tianxing 1 و Tianxing 2 را انجام داده، اما اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر نکرده است. باید منتظر ماند و دید تا سال 2025، برنامه‌های این کمپانی تغییر می‌کند یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала