اولین "شرط جدی" بایدن برای به رسمیت شناختن طالبان

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که گروه طالبان تا زمانی که گروگان آمریکایی را آزاد نکند نمی‌تواند به فکر "کسب مشروعیت" از سوی ما باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در آستانه دومین سالگرد "به گروگان گرفته شدن" یک کهنه سرباز آمریکایی به نام مارک فرریکس در افغاستان، گفته است که "اگر طالبان انتظار دارند به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت شناخته شوند، گروگان آمریکایی را می‌بایست ف.را آزاد کنند."
بایدن با انتشار بیانیه‌ای خطاب به طالبان ادعا کرد: "مارک فریکس کهنه کار نیروی دریایی ایالات متحده در افغانستان طی دو سال گذشته به گروگان گرفته شده است…او هیچ اشتباهی انجام نداده و دو سال است که طالبان او را اسیر کرده است."
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2022
طالبان برای عضویت در جامعۀ جهانی حقوق زنان و دختران را به رسمیت بشناسند
فریکس، کهنه سرباز نیروی دریایی ایالات متحده، در ماه فبروری سال 2020 ربوده شد. او به مدت یک دهه به عنوان مهندس در افغانستان در پروژه‌های توسعه کار کرده بود. وزارت امور خارجه در حال حاضر برای اطلاعاتی که به مکان، بازیابی و بازگرداندن فریکس منجر شود تا 5 میلیون دالر جایزه تعیین می‌کند.
علاوه بر بایدن، "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه درخواست بایدن را تکرار کرد و در بیانیه‌ای گفت: "ما از طالبان می‌خواهیم که او را آزاد کنند. ما به کار برای بازگرداندن او به خانه ادامه خواهیم داد."
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید آزادی مارک فرریکس از اولویت‌های اصلی و غیرقابل مذاکره ایالات متحده است.
در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: واشنگتن این را روشن کرده است که "مشروعیتی که طالبان به دنبال آن هستند، در حالی که یک شهروند آمریکایی را گروگان نگه می‌دارند، غیرممکن است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала