بورل از تصمیم مسکو در مورد ممنوعیت ورود تعدادی سیاستمداران اروپا به روسیه انتقاد کرد

© AP Photo / Virginia MayoВерховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель
Верховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از تصمیم روسیه بر اساس اصل برابری برای گسترش فهرست نمایندگان کشورهای اروپایی و نهادهای اتحادیه اروپا که از ورود به خاک روسیه منع شده‌اند انتقاد کرد و تهدید به تحریم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است فهرست نمایندگان اتحادیه اروپا را که از ورود به فدراسیون روسیه منع شده اند گسترش دهد - این فهرست شامل روسای تعدادی از شرکت های نظامی خصوصی اروپایی PMCs)) برخی از سیاستمداران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، و نهادهای اتحادیه اروپا همانطور که در بیانیه این وزارت آمده است، مسکو تصمیم گرفت لیست پاسخ را بر اساس اصل متقابل و برابری گسترش دهد. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، کسانی که "مسئولیت شخصی برای ترویج سیاست ضد روسی و "تحمیل" اقداماتی که حقوق قانونی ساکنان روس زبان و رسانه‌ها را نقض می‌کند، به لیست پاسخ اضافه شدند. این تصمیم به این دلیل است که اتحادیه اروپا به سیاست غیرقانونی، مخرب و بی‌معنای محدودیت‌های یکجانبه علیه روسیه ادامه می‌دهد و همچنین تصمیمات تبعیض آمیزی را که خودسرانه حقوق هموطنان و سازمان‌های روسی را محدود می‌کند، "مهر" می‌کند.
جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
بورل روابط روسیه و اتحادیه اروپا را ارزیابی کرد
بورل در وبلاگ خود نوشت: "این تصمیم هیچ توجیه قانونی ندارد، غیرشفاف است و واکنشی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، روسیه به جای کمک به کاهش تنش، به تشدید تنش در اروپا ادامه می دهد."
وی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای "محور" روسیه، در حال تدارک تحریم‌های است که به نظر او ممکن است برای اقتصاد و سیستم مالی روسیه هزینه گزافی داشته باشد.
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود: ما در حال بررسی اقدامات کنترل صادرات هستیم که تأثیر بلندمدتی خواهد داشت و روسیه را از محصولات لازم برای تحقق جاه‌طلبی‌های استراتژیک خود محروم می‌کند.
کیف و کشورهای غربی اخیراً نسبت به افزایش ادعایی "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی سرحدات اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. روسیه بارها چنین اتهاماتی را رد کرده و گفته است که کسی را تهدید نمی کند و قصد حمله به کسی را ندارد و ادعای "تجاوز روسیه" بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه است. وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد که اظهارات غرب در مورد "تجاوز روسیه" و امکان کمک به کیف در دفاع از خود در برابر آن مضحک و خطرناک است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود منتقل می‌کند. به گفته وی، این هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала