تمایل ناتو برای نفوذ به قطب شمال

© Sputnik / Vera KostamoНациональный парк "Русская Арктика"
Национальный парк Русская Арктика - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
ناتو قصد دارد تجربه جهانی عملیات نفوذ در قطب شمال، که توسط کشور های مختلف ارائه شده است را بررسی کند.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو (NATO StratCom COE)احتمال دارد پیمانکارانی را جهت تجزیه و تحلیل تلاش های کشورها برای اعمال نفوذ در قطب شمال استخدام کند.
پیمانکاران همچنین باید لفاظی های رسمی و ارزش های سیاسی پخش شده توسط کشورهای عضو شورای قطب شمال، چین و ناتو را مطالعه کنند. علاوه بر این، متخصصان باید روند عملیات نفوذ در منطقه در طول 10 سال گذشته را تجزیه و تحلیل کنند.
این مرکز تصریح کرد که این گزارش همچنین باید شامل بخشی در مورد تحلیل دقیق گفتمان پیرامون ریاست روسیه بر شورای قطب شمال باشد.
Председатель правительства РФ Дмитрий Медведев проводит заседание правительства РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
افغانستان می توانست به گلستان روی زمین تبدیل شود
پیش از این، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته بود که کشورش مأموریت ویژه ای در قطب شمال دارد، زیرا این منطقه به طور مستقیم با مرزهای این کشور مرتبط است. وی با بیان اینکه این منطقه مالکیت مشترک است، خاطر نشان ساخت که در شورای قطب شمال فقط هشت کشور فعالیت نمی کنند بلکه سازمان های بین المللی نیز ذر آنجا وجود دارند.
قطب شمال بستری غنی از منابع انرژی همچون نفت، گاز و مواد معدنی است که برای پنج کشور مجاور آن و بیش از همه روسیه و آمریکا عرصه رقابت شده است و هر دو کشور مدت هاست راهبرد تسلط خود بر این سرزمین یخ زده را دنبال می کنند.

روسیه، آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک کشورهای همجوار قطب شمال برای دستیابی به ذخایر قطبی و تسلط بر آب های پیرامونی آن در یک دهه اخیر رقابت سختی داشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала