راه حل پرواز به مریخ و سایر سیارات پیدا شد

© AFP 2023 / Jack GuezАстронавты во время учебной миссии на планету Марс ​​в кратере Рамон в израильской пустыни Негев
Астронавты во время учебной миссии на планету Марс ​​в кратере Рамон в израильской пустыни Негев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
فضانوردان در جریان پرواز به مریخ و سایر سیارات در خواب زمستانی غوطه ور خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، برای مدت طولانی، پروازهای مریخ به روی انسانها بسته بود، زیرا این یک سفر طاقت فرسا و طولانی است که در طی آن فضانوردان می توانند آسیب های جبران ناپذیری به بدن دریافت کنند. این وضعیت با تشعشعات و استرس تشدید می شود که پروازهای طولانی مدت را تقریبا غیرممکن می کند.
با این حال، آژانس فضایی اروپا راهی برای خروج پیدا کرده است: در طول پروازهای فضایی طولانی، مسافران مانند خرس در خواب زمستانی غوطه ور خواهند شد.
مریخ رو Perseverance - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
فریاد مریخ را از کیهان بشنوید+صوت
دانشمندان از روشی غیرمعمول در خرس های قهوه ای کشف کردند که می توانند شش ماه بدون آتروفی عضلانی و کاهش استحکام استخوان بخوابند.
خواب زمستانی مزایای انکارناپذیر بسیاری دارد: فضانوردان به غذا و آب کمتری نیاز خواهند داشت، خدمه از استرس طولانی مدت، کسالت و تنهایی رنج نخواهند برد و خواب طولانی مدت سطح پرخاشگری را کاهش می دهد. فضانوردان در کپسول های ویژه ای که برای پروازهای فضایی طولانی طراحی شده اند به خواب زمستانی خواهند رفت. با پوسته ای نرم، محیطی آرام با نور کم و حرارت پائین، مسافر می تواند ماه ها متوالی با آرامش بخوابد.
در حین خواب، حسگرهای مخصوص روی بدن وضعیت، حرارت و ضربان قلب فرد را معاینه می کنند. هوش مصنوعی عملکرد سنسورها را کنترل خواهد کرد. علاوه بر این، دستگاه های داخل فضاپیما می‌توانند در جریان خواب عمله با عملکرد مطلوب حفظ کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала