سازمان ملل: طالبان ده‌ها مقام سابق و نیروی امنیتی را کشته‌اند

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان بیش از صد تن از مقامات سابق را کشته است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت این سازمان ارسال شده گفته است که طالبان و متحدانش از زمان قدرت گیری در افغانستان صد ها تان از مقامات سابق افغانستان، اعضای نیروهای امنیتی و افرادی که از زمان خروج نیروهای ایالات متحده با نیروهای خارجی همکاری می‌کردند را کشته اند.
در این گزارش آمده است: "با وجود اعلام عفو عمومی برای اعضای دولت سابق و نیروهای امنیتی آن و کسانی که با نیروهای نظامی بین‌المللی کار می‌کردند، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همچنان گزارش‌های موثقی از قتل، آدم‌ربایی اجباری و سایر تخلفات دریافت می‌کند.
گوترش خاطرنشان کرد: از 15 آگست تاکنون، بیش از 100 مورد گزارش از این قتل‌ها به دست نمایندگی سازمان ملل رسیده است که سازمان ملل آن را "معتبر" می‌داند.
در ادامه این گزارش آمده است: هیات سازمان ملل گزارش‌های موثقی از کشتار غیرقانونی ده ها نفر مظنون به ارتباط با سازمان تروریستی داعش دریافت کرده است.
در این بیانیه آمده‌است: "مدافعان حقوق بشر و کارکنان رسانه همچنان مورد حمله، ارعاب، آزار و اذیت، دستگیری خودسرانه، بدرفتاری و قتل قرار دارند."
این در حالی است که طالبان همواره این گزارش‌ها را رد می‌کنند و مدعی اند که به فرمان عفو عمومی ملا هبت الله آخوندزاده؛ رهبر آن گروه پای‌بند اند. رهبران طالبان از جمله ملا هبت الله آخوندزاده، ملا یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع و سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله نیز بارها از جنگجویان شان خواسته اند که از پیگرد غیرقانونی افراد امنیتی و مقامات سابق خودداری کنند؛ خواسته‌هایی که ظاهراً چندان جدی نیست یا جدی گرفته نمی‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала