طالبان ادعای سازمان ملل مبنی بر کشته شدن بیش از 100 مقام سابق دولت را رد کردند

© Sputnikذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
سخنگوی جنبش طالبان، اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر کشتن بیش از صد تن از اعضای دولت سابق افغانستان مقصر بوده اند، را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه)، اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه طالبان در کشتن بیش از صد تن از اعضای دولت سابق افغانستان مقصر بوده اند را رد کرد.
از این موضوع وی در صفحه توییتر خود خبر داده است.
گفتنی است، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت این سازمان ارسال شده گفته است که طالبان و متحدانش از زمان قدرت گیری در افغانستان صد ها تان از مقامات سابق افغانستان، اعضای نیروهای امنیتی و افرادی که از زمان خروج نیروهای ایالات متحده با نیروهای خارجی همکاری می‌کردند را کشته اند.
صبغت الله احمدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
سخنگوی مقاومت: جنگ‌جویان طالبان از همان روزهای نخست به کشتار بسیار وحشیانه‌ی مردم روی آوردند
در بیانیه آمده است: "با وجود اعلام عفو عمومی برای اعضای دولت سابق و نیروهای امنیتی آن و کسانی که با نیروهای نظامی بین‌المللی کار می‌کردند، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) همچنان گزارش‌های موثقی از قتل، آدم‌ربایی اجباری و سایر تخلفات دریافت می‌کند.
گوترش خاطرنشان کرد: از 15 آگست تاکنون، بیش از 100 مورد گزارش از این قتل‌ها به دست نمایندگی سازمان ملل رسیده است که سازمان ملل آن را "معتبر" می‌داند.
در ادامه این گزارش آمده است: هیات سازمان ملل گزارش‌های موثقی از کشتار غیرقانونی ده ها نفر مظنون به ارتباط با سازمان تروریستی داعش دریافت کرده است.
در این بیانیه آمده‌است که مدافعان حقوق بشر و کارکنان رسانه همچنان مورد حمله، ارعاب، آزار و اذیت، دستگیری خودسرانه، بدرفتاری و قتل قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала